03 בנובמבר, 2016

השומר הצעיר

רק היום, רק היום: סנדוויץ' חלת קציצות ערוק, מדוכן-השוק התוסס של "השומר 1", הוא הבחירה שלנו לחגיגות יום הסנדוויץ' הבינלאומי. לפרוס לכם?

מקור בלתי רשמי מסר לנו שהיום, ה-3.11 הוא-הוא יום הסנדוויץ' הבינלאומי (אימתנו את זה בוויקי, אל תדאגו). אז נכון, אצלנו כל יום הוא יום הסנדוויץ'-מתחנת-דלק-שהשד-יודע-בן-כמה-הוא-הבינלאומי. ובכל זאת, לכבוד המועד הרשמי של המנה הכי נוחה לאכילה, הכי סוגרת פינות אך פתוחה לאינסוף פרשנויות (כולל מרשמלו בין שני פתי-בר), ניסינו לחשוב מי המועמד הראוי ביותר להעלות על הפודיום. והנה התשובה (או לפחות – אחת מהן): סנדוויץ' קציצות ערוּק של "השומר 1". אין תחרות.

אם טרם יצא לכם להגיע לדוכן הכי, אבל הכי טעים בשוק הכרמל בתל אביב, שהקים לפני שנתיים השף הצעיר, הקפדן (והחתיך!) נאור כהן, סורו הנה מיד ותיווכחו שמדובר באחד ממעוזי האוכל השווים והמפתיעים ביותר בעיר, כולל המסעדות הכי מעונבות. נאור, שגילה את כישוריו הקולינריים עוד כנער ב-"ליליות", התגלגל במהרה לעבודה במסעדות יוקרה בחו"ל, עבד תקופה כשף פרטי עבור העשירון העליון והתמחה במוסדות נחשבים ("מאנטה ריי", "הרברט סמואל"). אולם עבור המסעדונת הקטנה והתוססת שלו הרכיב תפריט המציע מנות-שוק טריות ומקוריות, עם בריזה ים תיכונית-עדתית, וטאץ' מיד של מאסטר-שף "ממושלן", לא פחות. ומכולן, כוכב השוק מבחינתנו הוא כאמור כריך-על ובו קציצות "ערוק" (או ירק) עיראקיות מטוגנות, המכילות תפוחי אדמה, פטרוזיליה, גזר ותבלינים. עליהן מושחים טחינה, חצילים מטוגנים להפליא, ירקות טריים, ביצה רכה, חריף ועמבה מעולה. כל זה נכנס לחלה הכי רכה מבפנים-קריספית-מבחוץ שהיתה לכם, וזהו. חלום.

מי שרוצה, יש פה גם עוד שורת סנדוויצ'ים בשריים עסיסיים, עם שניצל מטבוחה טרי ונהדר; או רוסטביף עשיר (עם בצל מטוגן קריספי); והכי מפורסם של כהן – מעורב-פועלים-ירושלמי, שמורכב להפליא מכל החלקים הנכונים (ביי-דה-הולי-בוק של המעורבים המקוריים) ומוגש בלחם איטלקי עם קראסט מושלם. בקיצור חבר'ה – שיהיה לכולכם מזל טוב, ויאללה ערוק, עלה למרפסת!

סנדביצ'י חלה טריים – 32-45 ש"ח
"השומר 1", שוק הכרמל (פינת השומר 1), תל אביב, טל': 1700.50.90.98, ראשון-חמישי, 10:00-18:00, שישי 09:00-17:00

וגם את זה אכלנו, אתם מאמינים? בוריק בשרי וחלת בצל מפורקת, "השומר 1"

וגם את זה אכלנו, אתם מאמינים? פרח בצל מפורק, ומאפה בוריק בשרי, "השומר 1"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה