24 באוקטובר, 2012

הרוטב של השכן

במסגרת "פרויקט ג'סי כהן" גילינו אתר יפהפה המציע 33 סיפורים ומתכונים שצולמו במטבחי השכונה החולונית. דירה להשכיר פוגשת את מאסטר שף

בכל פעם שאנחנו חוזרים הביתה, יש לנו תקווה קטנה שאולי הריח של המינסטרונה, השטרודל או אפילו הטוסט השרוף – מגיע במקרה מאחורי הדלת שלנו. ואם לא, אז שלפחות אחד הבשלנים בבניין יהיה בנאדם ויציע לנו לטעום. מרוב התרגשות מהעונה החדשה של מאסטר שף, וגם סתם כי תמיד נדמה לנו שהרוטב של השכן אדום יותר, קבלו הצצה נדירה ל-33 דירות, שכנים ומתכונים ביתיים, שצמחו וגדלו בלב שכונת ג'סי כהן בחולון.

כחלק מפרויקט רחב ביוזמת המרכז הישראלי לאמנות דגיטלית בחולון, שביקש לבחון איך אמנות יכולה להוביל לשינוי בעיר, הקימו אפי ווייס ואמיר בורנשטיין אתר מושקע בשם "ג'סי מבשלת", המציע מפה קולינרית-תיעודית שתיקח אתכם לסיבוב בין מטבחי השכונה. אחרי שצילמו במשך 6 שבועות בבתים שונים, יצרו אפי ואמיר 33 סרטוני דוקו קצרים, החושפים מקרוב לא רק את הבשלן והכיריים שלו, אלא גם סיפור אנושי מרתק, זווית אמיתית על החיים הלא פשוטים בשכונה, שורשיו של התבשיל והדינמיקה המשפחתית סביבו. לצד כל סרטון ומתכון, מציע הניווט הכיפי באתר עוד 3 סרטונים הקשורים אליו אסוציאטיבית: דרך המרכיבים שברוטב, דרך מוצא וגיל המבשל, מספר דירה זהה, עיצוב מטבח דומה, וכו'. אם תעדיפו חיפוש ממוקד יותר, כפתור "כל הסרטונים" פורש בפניכם תגיות סינון חביבות שעוזרות לשלוף למשל רק מתכונים על בסיס עגבניות, מתכוני מחבת או דווקא תנור, מטעמי עדות (כמו קיצ'רי עיראקי, אושפיוזי בוכרי או חציל מצרי), מתכונים ארוכים מול מהירים, בישולים של ותיקי השכונה או של ילדים, מתכונים שחייבים בשבילם לחם, ועוד. בקיצור, שכונה.

לסיכום – נאים השכנים וגם נאה המטבח.

אתר מתכונים תיעודי – "ג'סי מבשלת"
פרטים נוספים באתר "פרויקט ג'סי כהן", ובאתר "המרכז הישראלי לאמנות דיגיטלית, חולון".

 

ג'סי מרגשת. מתוך אתר "ג'סי מבשלת"

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה