10 ביוני, 2013

הרביעייה של עטרה

עטרה אופק שולפת מאלפי הדוכנים של שבוע הספר - ארבע פנינים נדירות לילדים שנמאס להם לבהות במסך

#1
מי גיבור-על של אמא

תכף ומיד מרגישים שלסופר וגם לצייר יש בנים קטנים בבית (ואכן, שניהם הקדישו את הספר לבניהם), וששניהם לא שכחו מה זה להיות ילד: הסיפור הקטן הזה כתוב ומצויר בדיוק כמו שבנים קטנים אוהבים, עם המון אקשן ותחבולות, אויבים מפלצתיים, כוחות-על ופיצוצים. ברור, הרי לא תצפו לפחות מיצור בשם "מדהימֶן", שנאבק ללא הרף (בהצלחה כבירה!) במיני חייזרים מרושעים וחורשי מזימות, ושיש לו גם זהות סודית שמתגלה רק כשמתבוננים בציורים. ואיזה כיף שסופר חשוב ועטור פרסים כמו מייקל שייבון יודע לכתוב כל כך נחמד לילדים (זה ממש לא מובן מאליו). האיורים המרהיבים נראים כמו מסרטים מצוירים של גיבורי-על, והתרגום נחמד מאוד. שמחה גדולה לבני 4-7.

"מדהימן" מאת מייקל שייבון (אייר: ג'ייק פארקר, מאנגלית: תומר קרמן, הוצאת עם עובד, 36 עמ', מנוקד) – 45 ש"ח בחנות המגדלור (במקום 74 ש"ח מחיר מלא).

#2
הצילו, אני עשיר מדי

מכיר את שנירר? "מיני מיליארדר" - דיוויד ווליאמס

כולנו מכירים ספרי ילדים שבהם הגיבור סובל מבדידות כי הוא יוצא דופן – נכה, חלש בלימודים, אטי, חנון, ג'ינג'י וכיו"ב? אז גם בספר הזה לגיבור יש בעיה, והבעיה עצמה יוצאת דופן בטירוף: אבא של ג'ו הוא מיליארדר פתטי, ובגלל זה אין לו חברים אמיתיים, אלא רק כאלה שרוצים לנצל אותו, או כאלה שאבא שלו שילם להם ים כסף כדי שיתחברו איתו (אה, ואמא של ג'ו נטשה אותו לאנחות עוד לפני תחילת העלילה כשהתגרשה מאביו, קיבלה מיליארד ליש"ט והפליגה הרחק ביאכטה עם מאהב צעיר, אלא שפרט לפסקה בודדת זו בפרק הראשון היא לא מוזכרת יותר בספר, גם לא כמושא געגועים).

העלילה הפנטסטית מסופרת בהומור בריטי פרוע וטיפה-חולני, בדיוק כמו שילדים אוהבים, והסופר הבריטי (שהוא גם שחקן קולנוע, קומיקאי ותסריטאי ידוע, מיוצרי "הממלכה הקטנה") מצליח להעביר דרכה יופי של סיפור, עם דמויות עגולות ומעוררות אמפתיה. הילדים שלכם ימותו על הספר, בין השאר בזכות רשימות ארוכות ומצחיקות להתפקע של מלים שהסופר בדה מלבו, וארז אשרוב היטיב לתרגם – למשל, קללות איומות (אשטופליצה, פוגמגג ושות') או שמות טיפשיים שלא רצוי להיקרא בהם אם אתה מורה (אניד פוקה, זיו לון, מיכה פראן וכו'), לצד דוגמאות מהתפריט הנוראי של הקפטריה בבית-הספר (אטריות נזלת, מרק תחתונים, גרביים מאודים וכיו"ב). ובאשר להדחקת הנטישה של אמא, אולי אחרי שהילדים שלכם יגמרו ליהנות מהסיפור, הם יחשבו קצת גם על זה. פיתוי מושלם לסרבני קריאה בני 8-11.

"מיני מיליארדר", מאת דיוויד ווליאמס (אייר: טוני רוס, מאנגלית: ארז אשרוב, הוצאת כנרת, 211 עמ'), 58.50 ש"ח בבוקנט (ומשתתף במבצע 3 ספרים ב-99 ש"ח) במקום 87 ש"ח מחיר מלא.

#3
אני לוזר?

אפשר להצטרף? "חבורת הלוזרים" - מייקל פריי

הילדים שלכם מבלים יותר מדי זמן מול מסך כזה או אחר, ואתם מתים שיזנחו את הבהייה או המשחק ויעברו לדפדוף? הנה עוד ספר שעשוי לעזור לכם בדרך אל המטרה. כאן גיבור הספר בטוח שהוא הילד הכי נמוך בכל ההיסטוריה של העולם, ולכן הבריון הבית-ספרי מתעלל בו באופן סדרתי, אבל כשהוא מצטרף לשני לוזרים אחרים כדי לנסות להתנקם בבריון, מתפתחת בין שלושתם ידידות מפתיעה שמובילה לסוף מפתיע לא פחות. מה שהכי מוצלח כאן הוא שילוב מעולה ומשעשע בין טקסט לקומיקס, שמשלימים זה את זה להפליא, שהרי יוצר הספר הוא גם קריקטוריסט עטור פרסים. התרגום מוצלח. לבני 8-12.

"חבורת הלוזרים – הנקמה", כתב ואייר: מייקל פריי (מאנגלית: תומר קרמן, ידיעות ספרים, 220 עמ'), 62 ש"ח בדני ספרים (במקום 88 ש"ח מחיר מלא).

 

#4
לזרום עם הדרקון

ילד, אתה מגניב אש. "דורון הדרקון" - יונתן יבין

מה קורה כשילד בגיל הגן מתעורר בבוקר ומגלה שהוא דרקון? יש לזה צדדים טובים וגם פחות טובים, כמו שקרה למשל לילדה שהפכה לנמר ב"נמרת" הנהדר של אורנה לנדאו. ואם גם הילד שלכם הופך לעתים ליצור פרא שקשה לזהות בו את המתוקי הצייתן שהיה פעם (שלשום, נגיד), בוודאי תיהנו לקרוא יחד ולראות מה עובר על דורון ששואג ויורק אש מהבוקר ועד "קצת לפני סוף היום", כשאמא ואבא (המשתדלים לזרום עם הדרקון ככל יכולתם) באים לקחת אותו מהגן. לבני 3-5.

"דורון הדרקון" מאת יונתן יבין (אייר: עופר גץ, הוצאת עם עובד, 20 עמ', מנוקד), 39 ש"ח בחנות "המגדלור" (במקום 72 ש"ח מחיר מלא).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה