20 באוקטובר, 2009

הקערה של יערה

קערות החימר של יערה ניר כחלון מצטיינות בקווים פשוטים ובניקיון ששובה מיד את העין ואת שולחן החג

כשהיינו ילדים, נרשמנו בהתלהבות רבה לחוג קרמיקה: מיששנו, לשנו ובחשנו בגוש החימר כדי להפיק ממנו מאפרה שתשמש את אמא או שלט לדלת שישמח את סבתא. התרגשנו כשהמורה הבטיחה ש"תשרוף לנו את העבודה בתנור המיוחד" וגלגלנו על הלשון מילים אקזוטיות כמו "גלזורה". אבל ככל שגדלנו, נאלצנו להודות שרק מעטים יודעים להפיק מחימר יצירות אמנות שימושיות ומקסימות באמת, ושאנחנו לא נמנים עם אותם ברי מזל עתירי כשרון. מיד ערקנו לחוג פרספקס (ומשם להתעמלות קרקע, אם זה עקרוני) אבל האהבה לקרמיקה נשארה איתנו עד שבגרנו, ואנחנו עדיין תולים עיניים מעריצות בכל מי שמצליח ליצור בחומר המפתה הזה כלים נעימים לעין וליד.

האמנית יערה ניר כחלון ראויה להערצתם ולתשומת לבם של בוגרי חוגי הקרמיקה לדורותיהם: היא מעצבת ויוצרת מוצרי קרמיקה שימושית ששובים את העין בניקיון ובענווה שבהם, בקווים הפשוטים לכאורה ובהומור המעודן שמרחף מעליהם. ניר כחלון למדה בבצלאל וגם ב"Parsons" בניו יורק, וכיום היא עובדת בסטודיו שלה במושב קלחים שבדרום, וגם מגדלת ארבעה ילדים. הכלים שלה – אמנות פונקציונלית במיטבה –  יתאימו לשולחן החולין ולשולחן החג גם יחד. כלי החימר הלבנים והקלים ניתנים לשימוש בתנור, במיקרוגל ובמדיח, ויש להם נוכחות מרשימה וחכמה, אבל לא מתחכמת. אחרי ששוטטנו באתר האינטרנט שלה והותרנו את לבנו בתוך קערת צילינדר מושלמת אחת, הרשינו לעצמנו לחלום בהקיץ ולדמיין שאנחנו מקבלים את כל הכלים שלה מתנה לחג. קרובי משפחה, אתם מוזמנים לרשום לפניכם.

כלים מחימר של יערה ניר כחלון – 80-250 ש"ח
להשיג בקום איל פו, חדרים, סטודיו מור (מתחם גן החשמל, תל אביב) ובחנויות נוספות ברחבי הארץ, www.studioyaara.co.il, טל': 054-3322475

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה