27 ביוני, 2012

הקוסמים מארץ אוז

פסטיבל הקולנוע האוסטרלי מוכיח שיש לאוזי'ס הרבה אומץ, רגש ואמירות חברתיות לשלוף מהכיס. עכשיו בסינמטק הקרוב לביתכם

בימים של חמסין ובלגן ברחובות, מתחשק לנו לפעמים לברוח רחוק ככל האפשר. נכון, זה לא הכי בון-טון לעוף מפה באמצע המחאה, וגם אנחנו מכירים את הפתגמים של הסיני החכם שהבטיח שלעולם לא נצליח לברוח מעצמנו, ולכן אנחנו מוותרים מראש על כרטיסי הטיסה (ממילא לא היו מאשרים לנו חריגה כזאת בתקרת המשיכה), ומייצרים לעצמנו דרכי מילוט יצירתיות יותר, ולא פחות ממוזגות. פסטיבל הקולנוע האוסטרלי (התשיעי!) שנפתח בימים אלה מספק לא מעט בריחות משובחות מהמציאות הישראלית המיוזעת, ואחרי שעתיים באולם הממוזג מובטח לכם שתצאו עם תובנה אחת לפחות (למשל: לכל מקום יש את הצרות שלו. על זה שמעת, סיני חכם?).

אם אתם מתכוונים לפקוד את אחד הסינמטקים כדי ליהנות מכל מה שיש לאוסטרליה להציע (חוץ ממרחבי אינסוף, מבטא בלתי אפשרי ואנשים נחמדים נורא), נסו את הקומדיה הרומנטית "יש שאלות לבּן?", בה תפגשו בחור בן 27 שהסתדר לא רע בחיים אבל שואל את עצמו שאלות על המשמעות של כל זה, או את "אהבה חסרת דאגות" – סרט דל תקציב ומעולה שבו לין, סטודנטית אוסטרלית-וייטנאמית (נאמי לי המהממת) מחליטה לעבוד כנערת ליווי כדי לעזור כלכלית למשפחתה. לפני הסרטים העלילתיים יוקרנו סרטים קצרים כמו "יום המעבר" (9 דקות) שמספר על ילדה שעוברת דירה לאחוזה קסומה. חובבי סרטי מתח ינסו לתפוס שוב את סרט הפתיחה של הפסטיבל, "הלוואי שהיית כאן" (בתמונה למעלה) על ארבעה חברים שיוצאים לחופשה, וחוזרים רק שלושה. המממ.
קנגורו או לא קנגורו, כשתצאו מהקולנוע תבינו למה אומרים על האוסטרלים שהם מכניסים את כולם לכיס הקטן.  

פסטיבל הקולנוע האוסטרלי ה-9 (אוצר הפסטיבל: קית' לורנס) – מועדי הקרנות לכל הסרטים באתרי הסינמטקים: בסינמטק ירושלים בין 24-30.06.12; בסינמטק תל אביב בין 26-30.06.12; ובסינמטק חיפה בין 2-9.07.12.
>>> ואם גם אתם התאהבתם בנאמי לי, הנה האתר של השחקנית – www.nammile.com

 

שמישהו יכבה את המזגן. פסטיבל הקולנוע האוסטרלי ה-9 (מתוך: life in Movement)



סיטואציה מוכרת. פסטיבל הקולנוע האוסטרלי ה-9 (מתוך "אהבה חסרת דאגות")



 

דה לנד אוף דאון-אנדר. פסטיבל הקולנוע האוסטרלי ה-9 (למעלה: "יש שאלות לבן", למטה: "נעורים מבוזבזים")

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה