09 ביולי, 2015

הקול בראש

ערוץ יוטיוב מצחיק חושף מה היינו שומעים בכל וידאו קליפ אם רק השיר היה מושתק. ששש, תקשיבו

בחיפושנו הקדחתניים לאחרונה למצוא קצת שקט (מצרך נדיר), נתקלנו במיזם המעולה הבא: Music Videos Without Music. ובמילים אחרות (ומגושמות יותר) – וידאו קליפים ללא מוזיקה.

אריק ואלינה מהולנד, או House of Halo, הם צמד מצחיק וסופר-מומחה בסאונד אפקטס, ושניהם יודעים לקחת את הקליפים הכי רותחים ומגניבים, של כוכבי ענק בדרגת טיילור סוויפט או פארל וויליאמס, שבדרך כלל נראים רוקדים ושרים במסיבה הכי שווה ביקום – ועושים איתם דבר פשוט: משתיקים את ערוץ המוזיקה הראשי שברקע, ויוצרים מחדש את הקולות והרעשים האחרים שבאמת נראים בפריים. והתוצאה? מגוחכת ומרתקת באותה מידה.

הודות לעריכה מושלמת, הפקת צלילים מדויקים, חיקוי ודיבוב מקצועי באולפן הקטן שלהם באמסטרדם – תזכו לשמוע מה קורה (לפי דעתם) כרגע על הסט, מה באמת שומעים ושרים עכשיו (ובעיקר לא), כולל כל קול קטן: לעיסות המסטיק בלייב של מיילי סיירוס, ברונו מארס והחבר'ה שרים א-קפלה ברחוב, כל מחיאת כף ותנועה בבגדי הגומי המרשרשים של ליידי גאגא, ביונסה עושה פן ו-"מסמנת" את השירה תוך כדי עם השפתיים, טום הנקס מתלונן, קייטי פרי שואגת בלי קול או מדונה משתנקת. ויש גם סצינות מסרטים ללא פס הקול המתוזמר, הפיכת ז'אנר אחד לאחר (דמיינו את ניקי מינאז' עם מוזיקה קלאסית), קטעים מהופעות חיות או קלאסיקות מפעם (מייקל ג'קסון, נשארת מלך). מדובר בווידאו ארט, לא פחות. לא ייאמן כמה הפעולה הפשוטה הזו של ללחוץ על כפתור MUTE מוסיפה אותנטיות, ריאליזם וצחוקים לא נורמליים לכל וידאו, שהופך מול עיניכם מהכי קולי בעולם – ללא קול בכלל.

האזנה שקטה.

לכל הקליפים ללא מוזיקה – היכנסו לערוץ היוטיוב של House Of Halo
הצצה למאחורי הקלעים באולפן – בווידאו שכאן. מוזמנים לבקש קליפים ספציפיים – בפייסבוק או טוויטר. עוד חומרים מעניינים בערוץ VINE

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה