02 בנובמבר, 2009

הקדריוֹת באות

קו-אופ משגע של נשים יוצרות בשכונת נווה צדק, מפעיל גלריה שיתופית בשם "שלוּש שלוֹשים" ומציג כלים יפהפיים מקרמיקה. פימו, מאחורייך

ימים בהם ניתן להצטייד במערכת כלי פורצלן לא רעה בכלל בסופרמרקט שמתחת לבית, אף אחד לא יתרגש אם תגידו שרכשתם כלי קרמיקה משגע בקו אופ. אלא שהפעם מדובר בקו אופ של נשים יוצרות, שמתקיים מתחת לאף העירוני שלנו כבר שבע עשרה שנה ומנפיק יצירות מקסימות – חלקן שימושיות מאד וחלקן דקורטיביות לגמרי – פרי עמלן של אחת עשרה אמניות קרמיקה. מסתבר שבעומק שכונת נווה צדק פועלת גלריה שיתופית, בה חברות לאה שבס, מיכל אדלר-שלו, מרסל קליין, אירית גבריאלי-אמיתי, חנה מילר, מרגה גראונפלס, יואלה שרון, אתל פיסרף, אסתר בק, רונית צור ויעל נובק: הן נמצאות בגלריה בעצמן (על פי סבב שבועי) ומוכרות זו את עבודותיה של זו ללא פערי תיווך. בשאר ימות השבוע הן יוצרות – כל אחת בסטודיו הפרטי שלה, מרחובות ועד בנימינה – ומדי פעם הן מקיימות תערוכה משותפת.

הגלריה השיתופית "שלוּש שלוֹשים" מציגה אוסף מרשים של סגנונות וטכניקות, כך שניתן למצוא בה כלים יפהפיים לשולחן האוכל, כדים ופמוטים, חפצי נוי ויודאיקה – וגם אריחים דקורטיביים, עששיות ופסלים. מקום נפלא לקחת אליו את האורחים מחו"ל בביקורם הבא בעיר, ויופי של מוסד להצטייד בו במתנות מקוריות במיוחד, לחול ולחג.

לסיכום, בואו נודה באמת – הקרמיקה אמנם תמיד היתה כאן אבל עכשיו היא פורצת קדימה ולא רואה שום דבר ממטר (אפילו לא את הפימוֹ). שמרו על עצמכם.

יצירות קרמיקה – החל מ-15 ש"ח (לקערית קטנה) ועד 6,000 ש"ח (לפסל גדול)
להשיג ב-"שלוּש שלוֹשים – גלריה שיתופית לקרמיקה עכשווית", שלוּש 30 (פינת יחיאלי), נווה צדק (בכניסה לסוזן דלל), תל אביב, טל': 03-5106067, www.shlushshloshim.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה