29 במאי, 2017

הפסקת קריאה

בתוך ים הבלגן והטרלול יש עוגנים שאנחנו אוהבים להיאחז בהם - שבוע הספר הוא אחד מהם. קבלו שתי המלצות להתחיל איתן: ערב מיוחד לכתב העת האהוב מסמרים וספר ילדים נהדר

מתחילים קודם כל עם געגועים לאחד הפרויקטים הספרותיים היפים ביותר – מסמרים.

למי שלא מכיר: מסמרים הוא כתב עת שהוקם בשנת 2005 על ידי המו"לית (לשעבר) נועה דנציגר (שהיא, גילוי נאות, אחת מאתנו) ואמיר רותם. מסמרים הוא בעצם הגרסה העברית למגזין גרנטה שעליו המלצנו כאן לא מזמן והוא נתן במה לקולות צעירים ולא מוכרים לצד סופרים וסופרות מהשורה הראשונה. לכל גיליון היה נושא שליווה אותו לכל אורכו ותמיד שולבו בו גם עבודות צילום של צלמים מקומיים.

כמה חיכינו שיצא גיליון חדש, לגלות את הנושא שלו, למשש את הכריכה שתמיד עוצבה בכישרון אדיר, ולצלול פנימה – אל תוך כל האקשן. אושר אמיתי.

ולרגל שבוע הספר, וכמו שאמרנו – הגעגועים, יתקיים בחנות המגדלור ערב נוסטלגי חגיגי עם כתב העת מסמרים בשם "מסמר אחרון ודי" בהנחיית עלית קרפ שהיתה עורכת המגזין לצד אמיר רותם ובהשתתפות סופרים וסופרות בהם יצחק בן נר, צבי טריגר, שהם סמיט ועוד.

ניתן יהיה לרכוש את הגיליונות ותאמינו לנו מדובר בנכס תרבותי אמיתי אצלכם על המדף לתמיד.

מסמר אחרון ודי, חמישי (1 ביוני), 20:00, המגדלור (לבונטין 1, תל אביב).

כל פרטי האירוע כאן

 

קריאה מהנה מאוד. מונו הוא לא יצירת אמנות // גור אילני

קריאה מהנה מאוד. מונו הוא לא יצירת אמנות // גור אילני

 

נחת על שולחננו לא מזמן ספר ילדים חדש שגנב את תשומת הלב שלנו – קודם כל בזכות האיור המקסים שעל הכריכה ואחר כך בזכות העלילה הכובשת וסגנון הכתיבה המדויק.

לספר קוראים – "מונו הוא לא יצירת אמנות (ואני לא מוכנה שיהיה פריט אספנות)". כתב אותו גור אילני והוא ספר ההמשך לספר "מונו הוא לא ארנב" (שגם הוא היה הצלחה אדירה אצלנו ובכלל). על האיורים אחראית המאיירת האהובה הדר ראובן, ובימים אלה אנחנו מקריאים אותו לילד בן חמש וחצי. אנחנו עוקבים אחר העלילה המפותלת שעוברת הילדה קוקית עם הארנבת החדשה שלה והבובות הישנות והטובות שלה – מונו ובודו.

הסיפור קולח, מותח ומתגלגל על הלשון בשפה שכיף להקריא ולהפנים (מתאים בינגו לילדים שמתחילים לקרוא לבד), האיורים שמלווים את הסיפור מדהימים כמו שציפינו, והחוויה הכללית – שווה מאוד. גור אילני יהיה בדוכן ידיעות אחרונות בתל אביב בשבוע הספר – אז בואו להגיד שלום!

לרכישה במחיר מיוחד בואו הנה >>

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה