21 בספטמבר, 2014

המנון של אהבה וחופש

מרונה קינן ועד לאונרד כהן: דיג'יי אליוט משגרת אליכם צלילים של אהבה בינלאומית במיקס החג המסורתי, שפותח שנה חדשה מרימה ומעוררת השראה. תודה אליוט, קלעת בול

בפתחה של שנת 5775 לפי הספירה היהודית, מתברר לי יותר ויותר כמה נחוצה לנו מוסיקה רבת השראה, מלאת נשמה, אוניברסלית ורב לאומית, שתרגיע ותרומם אותנו להיות גדולים ואוהבים יותר. אחרי קיץ של מלחמה, אתגרתי את עצמי להגיש לכם מבחר שירים מרחבי העולם שמשקף את כל היופי, היצירתיות והחמלה שיש למין האנושי להציע. האזינו למיקס כעת, בזמן הבישולים, באוטו בדרך לארוחת החג, ומתי שתרצו. שתהיה שנה טובה ומבורכת.

והנה סדר השירים (שתדעו מה אתם מזמזמים כל החג):

#1
Terry Callier – Love Theme from Spartacus
זמר פולק וסול אמריקאי פורץ דרך, מוסיקאי שלא זכה לכבוד הראוי לו והשפיע בעיקר על מוסיקאים אחרים, ונפטר לפני שנתיים. כאן הוא שר גרסה לשיר מתוך הסרט הקלאסי "ספרטקוס", והופך אותו להמנון אהבה וחופש.

#2
Joni Mitchell – Shine
שיר הלל לאור הקטן אך המשמעותי שזורח בכל אחד ואחת מאתנו, שיכול לחשכה שמסביב, אם רק נרצה. מתוך אלבומה האחרון, בינתיים, של האגדה הקנדית, אחת הכותבות המשובחות והאהובות של המאה העשרים, שיצא ב -2007.

#3
Abida Parveen – Hare K Baat
הדיווה הגדולה של המוסיקה הסופית מפקיסטאן שרה את מילותיו של המשורר ההודי-פרסי מירזה גאליב. פארבין היא מושא הערצתם לא רק של פקיסטנים והודים, אבל גם של רבים במערב, כולל מוסיקאים כמו ביורק, שרואים בה את אחת הזמרות הגדולות החיות כיום בעולם.

#4
מורין נהדר – ישנה בחיק ילדות
הפייטנית הנפלאה שהוציאה החודש את אלבום הבכורה שלה, שזה שיר הנושא שלו. המילים הם של רבי יהודה הלוי והמנגינה של נהדר עצמה.

#5
Natasha Atlas – Riverman
הזמרת הבלגית-מצרית-אנגליה מעניקה פרשנות ג'אזית וים תיכונית מופלאה לקלאסיקה של ניק דרייק.

#6
רונה קינן – בהחבא

הלחנה משובחת של ערן וייץ למילותיו של המשורר אבות ישורון, מתוך דיסק שלם משיריו שיצא השנה, "טוב שהעולם גדול". רונה קינן, בקולה הצלול והפעמוני, לוקחת אותנו למחוזות ליריים, שבהם הכול אפשרי.


#7

Aziza Brahim – Espejismos
זמרת מהסהרה המערבית, שנולדה במחנה פליטים באלג'יר בעקבות המלחמה בה נהרג גם אביה, שמעולם לא הכירה. היום חיה ועובדת בספרד.

#8
Ibeyi – River
ליסה ונאומי דיאז, הבנות התאומות של נגן כלי ההקשה הקובני האגדי אנגה דיאז,  הוציאו החודש אי פי בכורה תחת השם "אייבאי"- שפרושו "תאומות" ביורובה, השפה האפריקאית שהביאו איתם העבדים לקובה. הן שרות ביורובה ובאנגלית, חיות ויוצרות בפאריס.

#9
Fka Twigs – Closer
מתוך אלבום הבכורה של היוצרת האנגלייה הצעירה, שמושכת הרבה תשומת לב כרגע בזכות תעוזה, חדשנות, וכתיבה משובחת.

#10
דויד פרץ – שמחת עצוב
קטע נפלא ומפתיע של היוצר הבאר-שבעי הפורה והמיוחד. מתוך האלבום "הייקו בלוז".

#11
Leonard Cohen – Never Mind
לכבוד יום הולדתו ה-80 מוציא המאסטרו אלבום חדש ומעולה, כאן הוא עוטף את הכתיבה הנודעת שלו בהפקה עכשווית ומפתיעה. האיש הוא מגדלור.

#12
Royksopp and Robyn – Monument
אחד מרגעי השיא של השנה, בשבילי, הוא היצירה המשותפת הזאת של הצמד הנורבגי והזמרת השוודית, שפורש את כל היופי שיש למוסיקה אלקטרונית להציע כרגע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה