14 ביוני, 2010

סע מהר

גיא רוטקופ עושה סדר באירועי המכוניות בעולם וממליץ על האחד שמתעלה מעל כולם

אני חובב רכב ברמה מטרידה. מאד מטרידה. אני עובד בתחום, זהו גם התחביב העיקרי שלי, ובכלל נראה שרוב עולמי מעבר למשפחה, קשור למשהו שנוסע על ארבעה גלגלים. מי שמכיר את הביצה המקומית בנושאי מוטוריקה, יודע שאם יש לכם את התקציב, ואתם רוצים ללכת לאירוע מוטורי אמיתי, הדרך לשם עוברת בנתב"ג ובדיוטי פרי. הראשון בשביל להגיע למקום הרצוי, והשני בשביל לאפשר את החזרה הביתה (סעיף תקף לנשואים בלבד), לא ברור אגב מה יעלה לכם יותר.

אבל לאן כדאי ללכת? תערוכת רכב בינלאומית? מרוץ פורמולה 1 או אולי ל-WRC? מוזיאון פרארי ומיד אחר כך קפיצה ללמבורגיני? לא, לא ולא. אם נותנים לכם אפשרות לבחור אירוע אחד בעשור, או אחד בחיים, ואתם נושמים/אוכלים/שותים כל מה שקשור למכוניות – יש לכם מקום אחד שאתם חייבים להיות בו והוא פסטיבל המהירות של גודווד (goodwood festival of speed). האירוע מתרחש פעם בשנה בגודווד, אנגליה. הוא נערך במשך שלושה ימים, והכניסה לא זולה, 35-50 פאונד ליום, או 107 פאונד לכולם, וזה הכרטיס שאתם רוצים. אני הייתי שם במשך יומיים, מרגע הפתיחה ועד שהאנגלים המנומסים רמזו שהם עומדים להכות אותי אם לא אלך בהתנדבות. יש שם הכל מהכל: מכוניות פורמולה 1, לה-מאן, ראלי, אלופי עולם מסתובבים חופשי, תצוגות, מכוניות משנות ה-50 ועד המילה האחרונה שהוצגה לפני יומיים, ה-כ-ל (גם אופנועים). לא מספיק לכם? אז דעו שהם גם נוסעים (רובם) במירוץ הגבעה של האחוזה בה מתקיים האירוע, כך שתוכלו לשמוע אותם בפעולה, ולעמוד מטר מהעמדות בהם עובדים המכונאים ומכינים את היצירות לפעולה. ויש גם סטייג' ראלי, כמובן.

 

אין, בוודאות, בכל העולם, אירוע טוב מזה לחובבי רכב. אז נכון, יש זולים ממנו, אבל הוא שווה כל שקל, ואם משווים אותו לאיזה חופשת סקי משעממת, הוא אפילו לא כזה יקר. אז מתי? השנה ב-2-4 ביולי. זה הזמן להזמין כרטיס, לסגור חופש בעבודה, ותמיד לקחת בחשבון שיש סיכוי שבת הזוג תצטרף והקניות בלונדון יקרות פחד. שווה, אמרתי?

 

פסטיבל המהירות של גודווד (goodwood festival of speed)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה