06 במאי, 2010

הלו פרונטו

אחרי 20 שנה שמסעדת "פרונטו" מארחת אותנו באהבה, גם לנו יש סוף סוף אפשרות לקחת חלק ממנה הביתה, בזכות הספר החדש "PRONTO: אוכל תרבות אהבה"

אם היינו צריכים להחליט על סגנון בישול אחד בו נדבוק מעתה ועד עולם – היינו מאד מתלבטים בין המטבח האיטלקי למטבח הצרפתי (בכלל, החלטה לא נעימה). אבל אם היו ממש מצמידים אותנו לקיר יש סיכוי שעל אף החיבה הגדולה שלנו לקרם ברולה  – נבחר במטבח האיטלקי. גם בגלל הניוקי, הקנלוני, הפסטה, הבלסמי ושמן הזית, אבל בעיקר בגלל מסעדה אחת שמפגישה את כל זה ביחד, זאת שמשחקת לנו עם בלוטות הטעם כבר המון המון שנים. נכון מאד – פרונטו התל אביבית היא המסעדה שהיינו שמחים לאכול בה שלוש ארוחות ביום. כל יום.

והשבוע לרגל חגיגות 20 שנה להיווסדה התגלגל לידינו ספר חדש הנושא את השם המדויק והממצה "pronto: אוכל תרבות אהבה". בספר מצאנו את מקבץ המנות האהובות ביותר על לקוחות המסעדה, מתכונים מחברים טובים של רפי אדר, האב המייסד, תמונות מגרות של גל דרן, ועיצוב מרשים שלא אופייני בכלל לספרי בישול  עליו אחראי המעצב יהודה דרעי – חברו של רפי.    

בתחילת הספר מוצגים צילומי אווירה שוקקים מכל שנותיה של המסעדה: כולם מחוייכים וסמוקי לחיים מצטלמים לצדו של רפי אדר במה שנראה כמו הסצינה הכי לוהטת בסביבה. זה אולי ספר בישול אבל ללא ספק גם אלבום תל אביבי מרשים שמצליח להעביר הרבה מההוויה הקולינרית והחברתית של העיר הזאת. רפי שזכה לאות כבוד על פועלו מאת ממשלת איטליה, מארח בספר כמה מחבריו האיטלקיים שתרמו מתכונים משלהם כמו למשל החצילים בפרמז'ן של הסופר ארי דה-לוקה שגדל בנאפולי, ביסטקה פיורנטינה של הקצב דריו צ'קיני מטוסקנה ומוצרלה מטוגנת עם אנשובי של הבמאי ג'ילברטו טופאנו. בין המתכונים תמצאו תמונות וסיפורים של בת זוגו יהודית סולה-אדר ואיחולי מזל טוב מפי לקוחותיה הקבועי ם של המסעדה.

וברגע אחד של מוטיבציה החלטנו לבשל לעצמנו משהו מפרונטו. פתחנו את הספר בעמוד של הפנה סיציליאנה (מתכון פשוט לכל הדעות) ובידיים רועדות התחלנו לחבר בין המרכיבים. אחרי לא הרבה זמן ישבנו מרוגשים ליד השולחן בבית שלנו (!) וחגגנו עם מנה איטלקית מדהימה שיצאה לנו פשוט מושלם. בקרוב נזמין את כולם ללזניה (אה-לה-פרונטו) אצלנו על המרפסת. הפרמיג'אנו, עליכם.

הספר "PRONTO: אוכל תרבות אהבה" (בהוצאת כנרת-זמורה-ביתן-דביר ובשיתוף אופרה איטליאנה בע"מ, 248 עמ') – 128 ש"ח

להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה