03 באוקטובר, 2007

הלו יעקב

ההרצאות המרתקות של יעקב רז בנושאי תרבות המזרח הרחוק ובודהיזם העסיקו אותנו שעות וגרמו לנו להתגעגע לימי הרדיו העליזים

כשהיינו קצת יותר צעירים, היינו מאזינים לרדיו. יורדים בשבתות מהמיטה רצים למטבח, מתיישבים על השיש ומדליקים את הרדיו. ידענו טוב מאד מה אנחנו עושים – קראו לתכנית "מקהלה עליזה". תענוג. היה גם את "לבת ולבן ולמי שמתעניין" או את מערכוני הגששים, להורים שלנו שהתמהמהו במיטה והתפקעו מצחוק בין השמיכות. ימי הרדיו, ללא ספק.

אבל אפילו היום כשהכל כל כך ויזואלי וערוך למשעי עם הצבעוניות הנכונה והסאונד הכי מגניב – מצאנו את עצמנו מאזינים בשתיקה, מלאי עניין ומרוכזים, קצת כמו פעם, למשהו שלא מעורבת בו שום טכנולוגיה מתוחכמת אלא רק ידע עשיר, הומור והמון טעם טוב. מדובר בההרצאות של יעקב רז – חוקר תרבות יפן והמזרח הרחוק, סופר ומתרגם, מי שהיה ראש החוג ללימודי מזרח אסיה באוניברסיטת תל אביב.

בדיוק עכשיו, בתקופת החגים, כשהבית התמלא בהמון עיתונים שמרשרשים גם כשאף אחד לא קורא בהם התמכרנו להרצאותיו שעוסקות בבודהיזם ונושאות את הכותרת "האתגר הבודהיסטי – דרך הבודהה בלשון ההווה". ההרצאות מעניינות, ברורות ונגישות גם לאנשים שממש לא מורגלים באקדמיה וגם לכאלה שלא היו אף פעם בהודו. שימו לב – ההאזנה מותרת גם לכאלה שלא נוהגים ללבוש שרוואלים בסופי שבוע.

להאזנה להרצאותיו של יעקב רז עברו לכאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה