15 בדצמבר, 2014

הכל מואר

לכבוד החג הכי מסנוור - קבלו מצעד מנורות מקוריות של 11 מעצבי תאורה, שיכניסו אור חדש לכל פינה אפלולית בבית. ויהי אור מעל הספריה

תראו, אם פסח זה חג הניקיונות, ראש השנה הוא חג ה-3 בשמים ב-99, וסוכות זה חג ה-"תור מי לקחת את הילדים להצגה?" – אז חנוכה הוא לגמרי חג המנורות. כל שירי "באנו חושך לגרש", עיצוב חנוכיות דליקות בגן, האירוח הבלתי פוסק ואווירת סינוור ופירומניה כללית – עושה פתאום חשק לרענן ולהחליף כמה גופי תאורה סדוקים, שאין מצב שאנחנו מגיעים למעלה לאבק אותם כבר עשור בערך.

קבלו במתגי-אור מורמים ונורות חסכוניות שלופות, את מצעד המנורות היפהפיות שיצרו 11 מעצבי תאורה מוכשרים, שיכניסו הביתה אור חדש. בחרו לכם אחת לכל פינה אפלולית בבית, או הביאו מתנה מקורית למארחים של נר חמישי (כי כמה כבר סופגניות אפשר להביא ולבלוס? אל תענו לנו):

#1 (בתמונה למעלה)
מה – מנורת ראש הצבי יוצאת הדופן הזו, היא חלק מפרויקט הגמר של חן ביקובסקי, בוגרת המכון הטכנולוגי חולון, וחלק מסדרה שלמה (יש גם טווס או פינגווין), שנולדה בהשראת ספרי פופ-אפ תלת מימדיים (ומכאן שם הסטודיו שלה Popup Lighting). בעזרת מניפולציות שעשתה על גוף התאורה (העשוי אלומיניום) בטכניקות קיפולי אוריגמי ומשחקים עם נורות הלד הפנימיות, נוצרים על הקיר משחקי אור וצל המשלימים את העיצוב כולו. המנורה המפתיעה כבר הספיקה להיחשף בשנתיים האחרונות באתרי העיצוב הנחשבים בעולם. אולם רק עכשיו, בטיימינג מושלם לחג, היא סופסוף יוצאת לאור (תרתי משמע) ויכולה להיות על הקיר שלכם בסלון, מעל המיטה, בחדר הילדים או במרפסת. 
כמה ומאיפה – מהדורה מוגבלת במחיר מיוחד לקוראי מרמלדה – 1,490 ש"ח (במקום 1,630 ש"ח. נותרו 10 יח' מהסדרה. בתום המלאי – הרכישה בהזמנה מראש). מהחנות Popup Lighting (תוצג גם בתערוכה "מעט מן החומר" של עמותת "לצאת מהקופסא" החל מ-18.12, במרכז "נווה שכטר", שלוש 42, ת"א; וגם בבר "אלפאבית", אחד העם 54, ת"א). לפרטים – טל': 054.3456537
לאן זה הולך – מעל הטלוויזיה, באווירת סדרה סקנדינבית חורפית. יאללה, סאגה, מתי את חוזרת לחיים שלנו?

ויהי יופי של אור. עוד מתוך התערוכה "מעט מן החומר" בנווה שכטר (מנורה של סטודיו ויהי; מתחתיה של סטודיו אושקי)


#2

יפות יפות שבא לתלות. המנורות של טליה

מה – גופי התאורה של טליה כהן-אבוטבול מטריפים אותנו כמו עש שנמשך לאש. בזמן שלמדה עיצוב פנים, והתאהבה בחומר מיוחד ממנו ניתן להכין אהילים, הרגישה טליה יותר ויותר כי תחום התאורה רק חיכה לה. יש לה גופי תאורה תעשייתיים, מנורות וינטג' או מודרניות, מאלומיניום, זכוכית או כלוב מתכת, ועוד. נראה אתכם בוחרים רק אחת.
כמה ומאיפה – החל מ-150 ש"ח לאהיל צבעוני, ועד 2,500 ש"ח לקוביות תאורה גדולות. מהחנות "טליה עיצוב פנים ותאורה".
לאן זה הולך – מעל פינת האוכל, שנוכל להגיד שירשנו את זה מסבתא שלנו ולגרוף מבטי קנאה.


#3

 

פרום דה שנדליר. נברשת מנורות של "מנורמיקה"

מה – אילנה ירדן, אדריכלית ובעלת הסטודיו הפסטורלי "מנורמיקה" בבית נקופה, מעצבת גופי תאורה מקרמיקה בהתאמה אישית, כמו למשל מקבץ 9 מנורות התלייה שעשויות בצבעים ובגלזורות שונות בעבודת יד, ויהפכו כל פינה חשוכה שלכם לנקודה הכי רומנטית בבית.
כמה ומאיפה – החל מ-200 ש"ח למנורת קוקטייל ועד 3,600 ש"ח לנברשת מנורות גדולה. מהחנות מנורמיקה (משותפת עם סטודיו "אריחימצויירים").
לאן זה הולך – לקומת הגלריה, ביום שנעבור לבית פרטי עם תקרה 6 מטר. חלום שלנו.


#4

רואים כל ספוט. מנורה עומדת של דורון רוני

מה – גוף תאורה עומד, מבסיס עץ גושני ואהיל בגימור מתכת מבריק, שיוצר יחד מנורה מקסימה לפינת הטלוויזיה או אפילו ליד שידת הלילה. עוד עבודה יפה של דורון, בוגר בצלאל, שהמשיך ללימודי עיצוב בלונדון, ומתמחה בגופי תאורה מיוחדים, באווירת רטרו עדינה. וכמו באמנות – מכל אחד יש רק אחד ובעיקר מחומרי READY MADE שהוא מעניק להם חיים שניים.
כמה ומאיפה – 460 ש"ח, מהחנות "דורון תאורה אמנות ודברים יפים", או בסטודיו – אתר סדנאות האומנים בעין כרמל. טל': 0544250918
לאן זה הולך – ליד הספה, שנוכל לראות איפה האיי-רומבה שאב ואיפה פספס.


#5

עושה חשק לערמונים באח. מנורת אצטרובל של VITA

מה – אהיל אצטרובלי תלת מימדי, בצבע נחושת שעיצב סורן רוון כריסטנסן עבור המותג VITA. המנורה עשויה משכבות דקות של פוליפרופילן שיוצרות את האהיל המרשים, שיכול לשמש גם כמנורת שולחן, מנורת רצפה, או כתליון תקרה. ניתן לרכוש במספר גדלים.
כמה ומאיפה – החל מ-300 ש"ח ועד 535 ש"ח, מהחנות BELLAKOOLA
לאן זה הולך – לקיר ליד הכניסה לבית, שנרגיש קצת חורף בחורף הזה.


#6

ברקפסט אין טיפאני. מנורת ויטראז' של סילבינה ברנשטיין

מה – מנורת רגל מזכוכית צבעונית בסגנון טיפאני, לשולחן ולפינה חמה בסלון, שמעצבת סילבינה המתמחה בהום-סטיילינג ויצירה בטכניקות ויטראז'. פריט רומנטי לבית שמפיץ אור קריאה נעים וממוקד.
כמה ומאיפה – 1,300 ש"ח (רק החודש: הזינו את קופון 15% הנחה "חנוכהשמח", או הזמינו גוף תאורה מותאם אישית ותיהנו מ-20% וחנוכיית מתנה ברכישה מעל 1,500 ש"ח). מהחנות של "סילבינה עיצובים מקוריים".
לאן זה הולך – לשולחן צד בחדר עבודה, רחוק מהעין והיד הקלה של האינדיאנים שאנחנו מגדלים.


#7

תעשייתי זה הכי ביתי. מנורת ניטים של ONE PIECE

מה – שירי גרינשטיין מוצניק החלה את דרכה כמעצבת תלבושות לתוכניות טלוויזיה, אבל על הדרך פיתחה אובססיה לאיסוף וחידוש רהיטים ופריטים שזוכים בידיה לסיבוב שני, ושומרים על טאץ' רטרואי-עכשווי. ומכל פריט – יש רק אחד. כמו למשל מנורת הברזל הזו בגימור ניטים תעשייתיים, שקיבלה טיפול מיוחד ושמרה על צבעה החלוד כדי ליצור מראה של אטלייה אמנותי, גם בחדר העבודה המבולגן שלכם. הציצו באוסף המנורות של שירי לעוד מגוון צבעים וצורות.
כמה ומאיפה – 760 ש"ח, מהחנות ONE PIECE
לאן זה הולך – למרפסת שלנו שסובלת מהזנחה מאז שסיימו את התמ"א. קחי מותק, תתפנקי.

#8

דב הכותל. מנורות לד לאווירה נעימה של עמית סטורלזי

מה – מנורות אווירה או לילה בצורות חיות עשויות מפרספקס, בסיס בטון ותאורת לד עדינה. את סדרת החיות המאירות היפה הזו בשם Illuminate עיצב עמית סטורלזי מסטודיו SturlesiDesign, כך שתוכלו לשלוף את החלק האקרילי השקוף ולהחליף חיה בכל פעם שתרצו. ויש גם בצורת בתי באוהאוס או נורות BULB, סירת מפרש ועוד, והכול עשוי בעבודת יד וחיתוכי לייזר. מקסים לחדר הילדים, בספרייה במשרד או כמתנת חנוכת בית מהפנטת.
כמה ומאיפה – החל מ-190 ש"ח, בחנות "צורהלה" (ניתן לראות גם מחר בערב בתערוכה "נגהפ 2014" בכיכר הבימה, והחל מ-18.12 בתערוכה – "מעט מן החומר" במרכז "נווה שכטר", שלוש 42, ת"א).
לאן זה הולך – לכל פינה בבית! נראה אתכם מחליטים איפה.

#9

עטור ביתך זהב שחור. מנורה של סטודיו נוגה

מה – מנורות צבעוניות של סטודיו נוגה, שם אוהבים לחבר בין בית מנורה ואהיל בגווני קולור-בלוקס מנוגדים ממלמין עמיד ומבריק לבן ואדום, צהוב ושחור או כחול וירוק, שמוסיפים טאץ' אייטיזי שמח לחדר. ויש גם אהילי נירוסטה או מנורות כלוב, ואפילו מנורות שתוכלו להזמין לפי טעמכם והצבע המועדף במסדרון שלכם.
כמה ומאיפה – החל מ-300 ש"ח למנורת מלמין ועד 850 ש"ח למנורת לול ואהיל דייגים, מהחנות "נוגה תאורה".
לאן זה הולך – לחדר של הגדולה שביקשה מזמן שנחליף לה את האהיל פומיקי (הי, זה לא עובר איתך דירה, שתדעי).

#10

הפיגורה בגלזורה. מנורות קרמיקה של ליאת אנקורי

מה – גופי התאורה מקרמיקה של ליאת אנקורי, מפיצים מבין החרכים הקטנים שהיא יוצרת אור עדין ולא מסנוור, ומתאימים מאוד לתליה בבית או בחוץ. תוכלו להזמין ממנה בגלזורה (צביעה) בצבע המועדף עליכם ואפילו עם צורת השם או כל מילה שתרצו להאיר בחדר.
כמה ומאיפה – החל מ-200 ש"ח (למנורה שולחנית) ועד 650 ש"ח (לגוף תאורה תלוי). מהחנות של ליאת אנקורי.
לאן זה הולך – לסבתוש האהובה שלנו עם הכיתוב "לא לשכוח לכבות".


#11

הסנה הבוער. מנורות פרחים של יהודה אוזן

מה – מנורת תלייה מהתקרה בלתי רגילה, עם מקבץ פרחי פוליאסטר שקופים שיוצרים צורה של זר שדה או שיח מאיר, שיפה לתלות בכל מקום שזקוק לטאץ' צבעוני ושמח. את היצירה הזו, ועוד המון גופי תאורה שנראים כמו תכשיטים צבעוניים לבית או זרים מאירים עלים, פרחים, כדורים ועוד – מכין יהודה אוזן כבר למעלה מ-20 שנה באהבה ועשרות גוונים. הסנה הבוער, אצלכם בסלון.
כמה ומאיפה – 420 ש"ח למנורת עלי כותרת קטנה, ועד 7,500 ש"ח למנורת תקרה גדולה. מהחנות של יהודה אוזן.
לאן זה הולך – לחדר האמבטיה, לפחות עד שנמצא עציץ אחד שמחזיק שם מעמד.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה