21 בדצמבר, 2011

הי דרומה

הכניסו לפק"ל התה שלכם חלבה ומיני צ'ופרים מפנקים - וסעו לבקר שני נחלים מדבריים שתמיד כיף לחזור אליהם. אורי בנדורי מדווח מהשטח

הרבה שנים לא טיילנו ברגל למדבר, וחבל. נסענו לכמה ימים של טיולי יום במדבר יהודה, והיה נפלא. המדבר ריק, שקט, גבי המים מלאים ובעיקר לא חם. השמיים בכחול עמוק, קצת עננים לבנים, ושמש אירופאית. אפילו לא מלוכלך, ממש כיף (לא ברור למי מגיעה התודה – למטיילים שהפסיקו לטנף, או להגנת הטבע שמנקים אחריהם).

גרנו בערד, במלון יהלים (זוכרים מכאן?). מלון בוטיק קטן ומקסים, חדרים יפים, נוף למדבר וארוחת בוקר של אלופים. ומכיון שבלי קניות אי אפשר, ניתן לפשוט על חנות המפעל של מגבות ערד ולהצטייד בסט מגבות מהמם. אכלנו פעמיים בפאב המקומי, מוזה שמו. אוכל טעים וזול, מוזיקה נעימה (זאת אומרת בת 30 שנה לפחות) ואוירה נחמדה.

נחל צאלים

 

איפה המים? נחל צאלים (צילום: ענת בנדורי)

זהו הנחל הגדול ביותר במדבר יהודה, מן גרנד קניון בקנה מידה מקומי. נכנסים מעט צפונית למצדה, ונוסעים בכל אוטו עד למגרש החניה בכניסה לנחל. אנחנו הלכנו את המסלול הקל ביותר, הלוך וחזור לעין נמר. אם אתם צעירים ונמרצים, אפשר להכנס לשני קטעים יותר אתגריים בתוך הקניון, ואם לא (אנחנו), ניתן לעקוף אותם. יש כמה עליות, אבל בגדול זה לא מאוד קשה. בסוף חיכתה לנו הפתעה בדמות אדם לא שפוי בעליל שגרש את המטיילים מהמעיין עצמו בקללות ואבנים. הנחל מרהיב, הגבים מלאים, יש ציפורים יפות ואפילו ראינו כמה שפני סלע מנומנמים. סחבנו איתנו המון צ'ופרים שהוכיחו עצמם בהפסקות הרבות שעשינו (אין כמו חלבה טובה להמתיק כוס תה מדברי).


נחל ערוגות

מי קופץ ראשון? נחל ערוגות (צילום: ענת בנדורי)

זהו מסלול קל בהרבה המתאים למשפחות עם ילדים קטנים. הרבה שנים לא היינו בנחל הזה בגלל שמועות על צפיפות מרובה. טעות! מסתבר שיש סיבה שמקום הופך להיות אטרקטיבי, ונחל ערוגות הוא דוגמה מצוינת. חונים בחניון הכניסה והולכים הלוך וחזור למעיין הנסתר, משהו כמו שעתיים- שלוש. הנחל פשוט מקסים, יש שביל שהולך על הגדה, ובשני מקומות מאפשר הליכה בתוך הערוץ (אפשר לעבור בלי להרטב אם מתאמצים). יש ממש זרימת מים, ובהרבה מקומות ממש צל, והשילוב של קניון מדברי עם מים וצמחיה הוא יפה ומיוחד. במקום כבר שיחקו ילדים חצי ערומים ורטובים, באמצע החורף, והם נראו מאושרים בהחלט. חבל שאין ארטיק מטרה בקיוסק בכניסה, אבל כל השאר מושלם. ובעניין הצפיפות – היינו בשבת והיה סביר, אני מאמין שבכל יום אחר יהיה ריק להפליא (למעט טיולים שנתיים אולי).

 

ילדים זה סנאי, תכירו! נחל ערוגות (צילום: ענת בנדורי)

 

 

נוף מקומי. נחל צאלים (צילום: ענת בנדורי)

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה