29 במאי, 2016

החיים הסודיים של לייזה

הבלוגרית הסוחפת "לייזה פאנלים", מחברת המתכונים הכי קלילים וקולעים ברשת, מוציאה לראשונה ספר שכל עקרת בית מיואשת צריכה במטבח. וגם לבעלה לא יזיק לדפדף

בעידן שכל חיפוש בגוגל לביטוי "פשטידת תרד" מניב אלפי תוצאות ראויות, ובמציאות שמדף ספרי הבישול כבר גלש אל השיש ואל המגירה של הצלחות – קצת איבדנו את הדרך. עודף האפשרויות הקפיא את החשק המבוים שלנו לבשל ושיתק את חדוות האפייה המדומיינת שכל כך טרחנו לטפח. אבל אז (תמיד יש – "אבל אז") – נחת בביתנו "ספר המטבח של לייזה פאנלים", ואחרי שני ניסיונות מוצלחים החלטנו להיצמד אליו ורק אליו, עד להודעה חדשה.

כבר 5 שנים שחגית ביליה כותבת בסלונה תחת השם הבדוי והכי מדויק לתיאור האלטר-אגו שלה – "לייזה פאנלים – יומן מסע קטן של עקרת בית גדולה". דרך לייזה היא משחררת קיטור, שופכת את הלב בשפה עשירה על כמה החיים מסובכים ועמוסים, על העבר (כמנהלת קריאייטיב ופיתוח בערוצי טלוויזיה וחב' תקשורת), המינוס בבנק, ובין לבין עדיין מוצאת את הכוחות לבשל אוכל ביתי ברמה גבוהה וטעימה, לצלם יפה-יפה ולחלוק עם העולם את המתכונים והמחשבות הטורדניות. מפוסט לפוסט הלך הבלוג והתרחב, לייזה זכתה לתהודה עצומה, כמו גם לאלפי עוקבים בפייסבוק ובאינסטגרם, מדורים באתרי אוכל, ואפילו להעביר סדנה על איך הופכים לכוכבי רשת (רמז: תאהבו את הבלוג שלכם, והוא יחזיר לכם אהבה).

ולאחרונה יצא לאור ספר המטבח הראשון שלה (ביוזמת ובהוצאת מודן), ובו מיטב המנות המרשימות והפופלריות מהבלוג, פלוס מתכונים שמופיעים לראשונה ונעים בין סלטים עשירים לארוחות סיר, מקינוחים מקוריים לנשנושים כיפיים. כולם קלילים לקריאה והכנה ("כי החיים מסובכים מספיק"), ולצד כל אחד תמצאו קורטוב ממה שאנחנו אוהבים – בחישות מהחיים האמיתיים ("אין יום בלי סיר, וכשאני חושבת על זה, אין יום בלי סיפור, רק צריך לדעת לתפוס אותו בזמן").

אחרי ימים של נבירה בספר עם פרצי צחוק לא נשלטים, אנחנו יכולים להגיד בלב שקט ובבטן מלאה – שכל מתכון שניסינו יצא בינגו (מסלט האובקדו הכי טעים שהפקנו ועד מג'דרה מושלמת). בתור התחלה, הנה למשל הרצפט של לייזה לגיבץ' נהדר שבישלנו איתה יחד, וגם לעוגת אוכמניות ופקאן (שהיא מכנה "עוגת מורות נהדרת", הסברים בפנים). עקבו אחריה ותראו שגם לכם מתחשק לפרוש מהחיים הציבוריים ורק לעשות פאנלים כל היום.

"ספר המטבח של לייזה פאנלים" (הוצאת מודן, 197 עמ') – 80 ש"ח ב-"סיפור פשוט" (במקום 88 ש"ח מחיר מלא)
לכל הפוסטים – עברו לבלוג של לייזה פאנלים. עדכונים גם בפייסבוק, ובאינסטגרם (מתכונים נבחרים גם ביאמיז)

 

יצא לנו בינגו. הגיבץ' שלנו ושל לייזה

יצא לנו בינגו. הגיבץ' שלנו ושל לייזה

 

 

מאסטר כיף. המתכון לגיבץ' מהספר

מאסטר כיף. המתכון לגיבץ' מהספר

 

 

ברוריה, שימי מים לנס. "עוגת מורות נהדרת

ברוריה, שימי מים לנס. "עוגת מורות נהדרת" מתוך הספר

 

 

אחת הטעימות שיצאו לנו. המתכון ל"עוגת מורות" מתוך הספר

אחת הטעימות שיצאו לנו. המתכון ל"עוגת מורות" מתוך הספר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה