25 באוקטובר, 2009

הזורעים בדמעה

העוגות והבישולים הטבעוניים של מאשה יגרמו גם לכם להתאהב מחדש באוכל בריא. או לפחות לצחוק על הארנב ההוא שפספס עוגת גזר מופלאה

לא מזמן ציינה חברה טובה שלנו את יום הולדתה, ובאופן מקורי במיוחד בחרה לעשות את זה בצניעות מעוררת השראה. אחרי גל ימי הולדת שחפרו לנו עמוק בתוך הכיס (200 ש"ח מתנה אופנתית, 300 ש"ח ארוחה במסעדה טרנדית, 150 ש"ח בייביסיטר קוּלית) הצטופפנו כולנו סביב שולחן במרפסת דירתה ובהינו ארוכות בעוגה הבודדה שהונחה עליו. אחרי שעשינו לחיים עם כוסות סודה חילקה כלת השמחה את העוגה לאורחים תוך שהיא ממלמלת משהו בסגנון "חכו.. חכו… אתם עוד תודו לי".

ואכן, אחרי שננעצו שינינו בעוגת הגזר הכתמתמה, לא ידענו את נפשנו מרוב נחת. מתברר שאת העוגה הכינה מאשה – מומחית לאפיה ולבישולים טבעוניים המיוצרים ממרכיבים מהצומח בלבד. אחרי קריירה ארוכה בצמחונות וטבעונות החליטה מאשה להתחיל לבשל ולאפות בבית. פעמיים בשבוע (ראשון ורביעי) היא מכינה אוכל בריא כמו מג'דרת בורגול ועדשים חומות, שעועית שחורה עם ירקות העונה או שעועית אזוקי בירקות כתומים, ומחלקת עד הבית (בתל אביב בלבד). התפריט משתנה בהתאם לעונות השנה ולמצב הרוח והמכורים לעניין מקבלים ממאשה מייל מסודר שמעדכן לגבי המנות שיוכנו השבוע. כמו שכבר אמרנו, מאשה מכינה גם עוגות מדהימות (פרג ואגסים, סולת קוקוס ותפוז ועוד) המבוססות על קמח מלא וסוכר חום.

ותזכרו – לא חייבים לחבק עצים, להחזיק ידיים בלילות ירח מלא ולהתנזר מנקניקיות צ'וריסוס לצמיתות כדי להתחיל ליהנות מאוכל בריא. זה משתלב יופי גם ככה.

מנה במארז חצי ליטר – 25-30 ש"ח, מנה במארז ליטר – 50 ש"ח, עוגלה גדולה – 80 ש"ח (מינימום הזמנה – 100 ש"ח)
לפרטים נוספים – המטבח של מאשה – עוגות טבעוניות ובריאות וקייטרינג צמחוני-טבעוני (כולל משלוחים עד הבית בימי ראשון ורביעי), mashinka_r@yahoo.com או בטל': 052-6842847, http://www.2all.co.il/web/Sites/vegancakes/

והרי לכם מתכון לעוגת הגזר של מאשה –
לעבד למשחה חלקה במעבד מזון או בלנדר-סטיק:
200 גר טופו רך
1 כוס סוכר חום
1/2 כוס שמן

להוסיף לאמולסיה 7 גזרים, מגורדים על פומפייה דקה
בנפרד ולערבב
1 כוס קמח מלא מנופה
1 כוס שיבולת שועל, טחונה דק במעבד מזון או מטחנת קפה
1 שקית אבקת אפיה
1/2 כוס צימוקים
1/2 כוס אגוזי מלך
1 כפית קינמון
קמצוץ אגוז מוסקט

לאחד 2 התערובות, לצקת לתבנית משומנת, לאפות בחום 180 מעלות כשעה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה