08 בפברואר, 2015

הולך כמו ברווז

עטרה אופק חוגגת את חזרתו למדפים של "ספר מגוחך" מאת קובי ניב ודודו גבע הגאונים, עם פנינים ודמויות שכל דור ודור חייב להכיר. ויש גם סדרת פנטזיה חדשה שכל חובב חתולים ישמח להתמכר אליה

בימים הקרובים ימלאו עשר שנים להסתלקותו המקוממת של הגאון הצדיק ר' דודו גבע הי"ד, שהיה בין השאר גם חבר מעולה ושותף אדיר לשחוק ודמע ולחלומות באספמיה, והנה נערכות בתקשורת מחוות כאלה ואחרות, בחולון נפתחת אוטוטו תערוכה של "אמנים מציירים דודו גבע" ובנוסף – האח הידד – הופיעה גם מהדורה חדשה של "ספר מגוחך", אסופת קומיקסים מפוארת שיצר המנוח יחד עם קובי ניב יבדל"א בראשית שנות ה-80 והובילה לספרי המשך מופתיים לא פחות ("בנו של מגוחך" ו"מגוחך בעורף האויב"). הספר הפך לספר פולחן, אזל מהשוק עוד באלף שעבר (זה המקום לתהות בעדינות – מה עם "ZOO ארץ ZOO"? חבר שואל) ונמכר עד כה כפריט לאספנים. כעת אפשר סופסוף להכיר את ההומור הפרוע והמרנין שלו גם לדורות שלא ידעו את יוסף. ויש לי יסוד להאמין שהם יודו לכם.

כי כן, הספר נפתח בצרור פרקים מעלילות יוסף ואחיו, המסתיימים כולם כזכור בדיאלוג רב-משמעי בין הנורה התלויה מהתקרה לבין הקקטוס בפחית הזיתים, ואחריהם הקלאסיקה "אהלן וסהלן נגד כנופיית החומוס" (שימו לב לדמיון החשוד בין אהלן וסהלן להוריהם דודו וקובי, בהתאמה) הנוהגים לברך זה את זה ב"אהלן אהלן" ו"סהלן סהלן", כמובן. לא נפקד גם מקומם של האחים מקק (בפרשת הדיבידנד המונפק), חסמבא"ה במערות האף, סדרת "עולמנו האכזר" (הכוללת הופעת אורח של הברווז הקדמון!), "פילפלון" – השבועון המגוחך לפילון הממולח ועוד ועוד פלאי פלאות. למרות עשרות השנים שחלפו, שיני הזמן לא העזו לכרסם בספר, והוא טרי ורענן ומצחיק ועוקץ ודוקר כמו שרק השילוב החד-פעמי של גבע את ניב ידע להפיק. תרופה מומלצת נגד דיכאון ושיממון, יפה לעור הפנים וספר חובה בכל בית, לבני 10-120.

"ספר מגוחך" מאת דודו גבע וקובי ניב (הוצ' מודן, 124 עמ') – 68 ש"ח ב"המגדלור", במקום 88 ש"ח מחיר מלא. עוד פרטים באתר ההוצאה

חתולות הרעם

חתולה פראית. "אל היער" - ארין האנטר

ושוב עובר המיקרופון אל שי סלע (15), המומחית שלנו לספרי נוער ופנטזיה:

"אוהבים חתולים? אז הספר הבא בדיוק בשבילכם. שבט הרעם הוא אחד מארבעה שבטים של חתולי בר שחיים ביער בשלווה, עד שמישהו עובר על חוקי היער, וחתולי בר מתחילים למות באופן מסתורי. שבט הרעם נמצא בסכנה – ובדיוק אז מצטרף אליו חוּמפַּס, חתול-בית שעזב את בני האדם והצטרף אל חתולי הפרא. כולם בטוחים שהוא לא יצליח לשרוד ביער, אבל חומפס עוד יפתיע, ואולי אפילו יציל את כולם.

"זהו הספר הראשון בסדרה חדשה והוא נהדר בעיני ומיוחד במינו. התיאורים חיים ומלאי פרטים ואף שהגיבורים הם בעלי חיים, הם כנים ואמיתיים ואפשר להזדהות בנקל עם הבחירות שעליהם להתמודד איתן. התרגום קצת פחות מלהיב בעיני, אך הוא מצליח להעביר את המסתורין והאווירה של עולם היער בצורה משכנעת. עולמם המרתק של חתולי הפרא שבה את ליבי כליל, ואני לא יכולה לחכות לספר הבא בסדרה. הנה גם פרק ראשון לטעימה." לבני 9 ומעלה. 

"אל היער: לוחמי הפרא" מאת ארין האנטר (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצ' כנרת, 254 עמ') – 53.1 ש"ח בבוקנט, במקום 59 ש"ח מחיר מלא

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה