04 בינואר, 2011

הגורו האוסטרלי

ביקור ב"גן גורו" יקנה לכם פס מלארגן טיול בר מצווה לאוסטרליה

ביום שבת, אחרי שחבורת השודדים שאנחנו מתעקשים לגדל בבית הציבה בפנינו אולטימטום ברור ("או אנחנו או ערוץ 20") – נאלצנו להיענות לתכתיבי מזג האוויר הנעים (גוֹד דאמט!) ולצאת לטייל. ואחרי שאנחנו לא מפסיקים לשמוע מכל אמא בגן כמה כיף שם – גם החלטנו במהירות על היעד: "גן גורו", פארק המוקדש כולו לחיות וצמחים שעלו היישר מאוסטרליה – ונחתו ליד קיבוץ ניר דוד.

את הנסיעה לצפון העברנו בלהסביר ליושבים מאחור (ולעצמנו) איפה זה אוסטרליה, מה זה בעצם יבשת ובמשחק ניחושים חביב: למה משמש הכיס של אמא קנגורו (ליפגלוס, מצית, מפתחות, לא?). את הסיור בגן היפהפה, המרווח והמשולט להפליא – התחלנו בצפריית התוכים האוסטרליים הסופר צבעוניים, שהסכימו לאכול שיפודי פירות שקיבלנו במקום – היישר מהכתף שלנו (ברגע שהרגענו עם הצרחות). משם המשכנו וראינו מקרוב צמד דובי קואלה חמדמדים, מתכרבלים ומאוד נדירים: הצוות הנעים והמיומן הסביר כי לאור תנאי הגידול המחמירים שלהם – חיים מחוץ לאוסטרליה רק כמה דובים בודדים. ברגע שהצליח מקים הפארק, יהודה גת, לקבל רישיון מיוחד מרשות שמורות הטבע האוסטרלית להביאן ארצה – עברו עובדי הגן הכשרה ארוכה לשיטות הטיפול הראויות לקואלות ואף שתלו לכבוד כל אחת מהן 1,000 עצי מאכל.

משם המשכנו למתחם הקנגורו המרגש, בו לראשונה בעולם (חוץ מארץ המקור כמובן) הורשו להסתובב חופשי חופשי בין המטיילים 30-40 קנגורו'ז גדולים וקטנטנים, שרק מחכים לליטופים ונשנושים (מי לא?). התלקקנו, ליטפנו, הצטלמנו בלי סוף, קינאנו במנשא בּילטְ-אין שמקבלות פה האמהות ודמיינו איך זה יהיה כשפאוצ'ים יחזרו לאופנה.

את מפת ההפעלות שקיבלנו בכניסה, המתקשרת עם עמדות חידה הפזורות בתוך מבוך צמחייה ענקי ומגניב, וכוללת שאלות בנושא הסיור שעברנו – כמו כמה רחוק קופץ קנגורו (או כמה תפוצ'יפסים אבא הכניס לפה במכה) מילאנו בהצלחה, שלשלנו לתיבת ההגרלה והחזקנו אצבעות עד האוטו. פעם בחודש מוגרל פה אחד הטפסים ומזכה את בעליו בפרסים כמו בובת קואלה, חולצה מדליקה או סוביניר אחר מהפארק (ואפרופו סובינירים – מטיילים עם טינאייג'ר? שימו לב: בחנות המזכרות בסוף יש להשיג ביצי אמו ודיג'רידו אוסטרלי. שלא תגידו שלא הזהרנו).

חזרנו תשושים ומרוגשים, חישבנו מאיזה כביש נגיע מהר יותר למסעדה וניסינו להסביר לילדים כמה כליות נצטרך למכור כדי לנסוע יחד ליבשת הכי שווה על הגלובוס.

"גן גורו" פארק החיות האוסטרלי בניר דוד – 43 ש"ח לכרטיס (מגיל 3 ומעלה. הנחות לזכאים. הכרטיס מעניק כניסה והנחות לאתרי נוספים באזור)
לפרטים נוספים והוראות הגעה – www.nirtours.co.il, טל': 04-6488060 (נגיש לבעלי כסאות גלגלים), פתוח בראשון-חמישי 9:00-16:00 (ביולי-אוגוסט עד 20:00), שישי וערבי חג- 9:00-15:00, שבת וחג 9:00-17:00

 

 

החיים שלך יפים. דובי קואלה ב-"גן גורו"

 

חיים מהפה ליד. מאכילים קנגורו חופשי ב"גן גורו"

 

[PSGallery=3wxxoa4b5r]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה