02 בדצמבר, 2015

הביס האיטלקי

פיצריה חדשה ונהדרת שנפתחה בצפון תל אביב תיקח אתכם למסע בין מאפי איטליה המסורתיים, מהפיצה הכי קלאסית בסורנטו ועד הקלצונה הכי רותחת בבולוניה. בורקיטס, אנחנו צריכים לדבר

חברים, נרדמנו בשמירה. בלי ששמנו לב ומתחת לאף של כולנו, מתחוללת השבוע הפיכה שחייבים לדבר עליה. הסופגניות תופסות כל חלקה טובה בוויטרינה, ודוחקות מדי יום את חברותיהן הגביניות ואת כל מעמד הרוגלעך, שנעלם לגמרי מהמגשים. מבחינתנו – כל הפחמימות נולדו שוות, והתיקון מתחיל בתוכנו. אבל מילולית.
 
לכן החלטנו דווקא השבוע לתמוך במאפים לא פחות לוהטים, והקמנו את מטה המאבק שלנו במתחם גרינברג באזורי ח"ן בצפון תל אביב. שם נפתחה לפני חודשיים פיצרייה קטנה ואיכותית בשם המתבקש PIZZA, אחות חדשה למסעדת "גרקו" היווניה והמדוברת, ולביסטרו "גרינברג" הטעים, כולן של צביקי עשת ושוכנות זו לצד זו במתחם. מעבר לתפריט פיצות יצירתי שעושה שימוש בחומרי גלם לא שגרתיים מכל חבלי איטליה (מי ביקש עם תוספת כרישה ופרחי ברוקולי?), תמצאו כאן כאמור שלל מאפים מסקרנים, שיוצאים בכל רגע מתנור בערת עצים קלאסי והופכים את המקום ל- Rosticceria (בית מאפה איטלקי אסלי). יש למשל בוקנצ'יני – שבלולי בצק מגולגלים עם גבינות וכמהין (12 ש"ח), משולשי פיידיני מקופלים ובתוכם תוספות מקוריות, לחמי פניני או פוקצ'ות, סהרוני קלצונה סגורים עם נוטלה ומסקרפונה (48 ש"ח), ועוד מיני מאפים אותנטיים שאנחנו אפילו לא מסוגלים לבטא (אולי כשנסיים רגע לבלוס).
 
וזה עוד לפני שדיברנו על הפיצות, שמגיעות עם שילובים כמו נקניק מורטדלה, גורגונזולה, פטרוזיליה וביצה במרכז (78 ש"ח, "עמנואלה"); או זוקיני, צ'ילי, נענע ורוקט (62 ש"ח, "ורוניקה"); יש גם "גלוריה" אחת עם בצל לבן, פפרוני, אורגנו ודבש שהחזירה אותנו ישירות לטיול שעשינו בקצה המגף (68 ש"ח). כולן טעימות, כולן יפות, אבל מלכה יש רק אחת – ובאמת המרגריטה הקלאסית עם רוטב עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן, בזיליקום ושמן זית, היתה בסיסית ונפלאה, בטעם ביתי משובח ובמובן הכי איטלקי של המילה.
 
במילים אחרות – מיכל צפיר, תתחילי לרוץ ואל תסתכלי לאחור!

PIZZA – גרינברג 25, אזורי ח"ן, תל אביב, טל': 03-7444022
ראשון-שבת, 12:00 עד חצות (ויש משלוחים)

מפגש הפחמימות. PIZZA במתחם גרינברג

מפגש הפחמימות. PIZZA במתחם גרינברג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה