09 בינואר, 2012

האבניבי של הטחינות

אם היה אירויזיון לעולם הטחינות הגולמיות - "הר ברכה" היא מבחינתנו הגלי עטרי, היזהר כהן והאילנית גם יחד

אוכלוסיית העולם נחלקת לשני חלקים: אלה שאוכלים טחינה גולמית בכפית וגונחים מרוב אושר, ואלה שבטוחים ש"גולמית" פירושו שהיא משוועת למים, ללימון, לשום ולתבלינים על פי מתכון מדויק מ"ילדים מבשלים". ובכן, אם אתם שייכים לקבוצה השנייה לא נותר לנו אלא להמליץ לכם לערוק לראשונה, כפי שעשינו אנחנו לפני כמה שנים. מאז, אנחנו מקדישים את רוב שעות הערוּת שלנו לחיפוש אחר הטחינה האולטימטיבית, האחת והיחידה. עברנו כבר את כל הנסיכים והיונות והשחפים והגמלים והנאקות, ואנחנו מודים שכשיש סיפור אקזוטי מאחורי הטחינה ("מייצר אותה נזיר מתבודד אחד! במערה במדבר יהודה! אומרים שהוא היה פעם מדען גרעין סובייטי!") אנחנו עפים עליה עוד יותר. אחרי כמה שנות נאמנות לטחינה אורגנית כהה משומשום אתיופי טעים באופן שערורייתי ממש, הצלחנו לשים יד על "טחינת הר ברכה", שהובטח לנו (על ידי שפית שאנחנו מכבדים מאד, אגב) שתשכיח מאיתנו כל סוג אחר במחי כף אחת.

ובכן, אילו היה אירוויזיון לטחינה היינו אומרים שמדובר בהחלט באבניבי, בהללויה, בדיווה של כל הזמנים. "הר ברכה", שמיוצרת בגריזים שליד שכם, במפעל של בני העדה השומרונית, היא כל כך טעימה וחלקה ומפתה עד שהודינו בפני בני הבית שמתחשק לנו לעשות לה "גלו, גלו, גלו" – ישר מהמיכל, בלי כף אפילו. עד כדי כך. כמו לכל הטוענות לכתר, גם ל"הר ברכה" יש אריזה שדורין אטיאס לא הייתה מרעיפה עליה דרקונים בזכות שיק פראי, וכמובן שלא ניתן עדיין להשיג אותה בסופרמרקט הקרוב לביתכם – מה שמוסיף, מבחינתנו, לאפיל הנחשק שלה. היא בהחלט שווה שתכתתו בשבילה רגליים ותכתתו כפותיכם למזלגות, או משהו. נסו ותראו: אחרי אירוח קצר על השיש במטבח, גם אתם עשויים להודות שאין כמו טחינה מסחררת חיך, שמשחקת אותה הארד טו גט.

טחינה "הר ברכה" – אריזה קטנה: 13-16 ש"ח, גדולה: 22-28 ש"ח (תלוי במקום הקניה)
להשיג בתל אביב – "תבליני נעמה" ו-"מעדניית אמיגה" (שכונת התקווה); שוק האיכרים (נמל ת"א); "הבשרים של זלמן" (שד' ירושלים, יפו); קניון צמרת; "איזו הבשרים" (בן יהודה); "כלבו זול" (לוינסקי פינת זבולון); או במרכז הארץ – "אלמוג & הראל" (הרצל פינת ז'בוטינסקי, רמת גן); "אטליז מקור הבשר" (בן גוריון 16, הרצליה); "גבינות המשק" (סוקולוב 7, הוד השרון); "פלפלית" (סוקולוב 88, חולון); "בשרים זק יוסף" (דינוביץ 21, פתח תקוה); "ביכורים" (ההגנה 27, בנימינה).
פרטים נוספים אצל המפיץ – אברהם ששוני, טל': 052-5656014 ובפייסבוק "טחינה הר ברכה"

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה