03 ביולי, 2011

דרך המשי

הצטרפנו לסדנת הדפס המשי "בעלי המלאכה"', גילינו את היכולות היצירתיות שלנו מחדש והרגשנו סיפוק לא נורמלי

כבר הרבה זמן מתחשק לנו להתנסות בעבודת כפיים אמיתית. מתחשק לנו ליצור משהו מאפס, כמו נגר, כמו מסגר, לתכנן, ללבוש בגדים שאפשר ללכלך, להפעיל מכונות גדולות, לצבוע, להדביק, לחכות שיתייבש ובסוף לקחת הביתה משהו מוחשי שבתהליך יצירתו לא היו מעורבים רק מחשב, אינטרנט וכיסא משרדי מסתובב.

בסדנא להדפס משי "בעלי המלאכה" ממשנו את הפנטזיה שלנו, ויותר מזה. יעקב בן כהן ושגיא אשין, חברים מהצבא, הקימו את הסדנא אחרי שסיימו לימודי עיצוב גרפי (ויצ"ו צרפת ובצלאל בהתאמה) ביולי 2010. הם התאהבו בטכניקה העתיקה הזאת שמקורה בסין וברעיון המשלב ידע ישן עם העולם הדיגיטלי, והחליטו לייסד מקום שנותן את הכלים ומספק את כל התנאים ליצירה שכזאת. הסדנא מאובזרת ומתפקדת גם כסטודיו פתוח לאמנים מכל התחומים, וגם מקיימת קורסים להדפס משי עם כל מיני דגשים (מבוא לדפוס משי, הדפס טקסטיל, כריכת ספרים ועוד). יש בה גם גלריה שבה מוצגות תערוכות של אמנים שיצרו בסדנא (אורי גרשוני למשל) וגם חנות מקסימה באווירת סלון ביתי שבה תוכלו לרכוש במחירים נוחים (עד 200 ש"ח) עבודות שאהבתם והודפסו במעט עותקים.

אנחנו לקחנו קורס מבוא לדפוס משי. התחלנו על המחשב בתכנון ועיצוב ואז עברנו לעבודה בשטח. צבענו, התלכלכנו, נזכרנו באיכויות של העבודה הידנית (כל פעם זה יוצא קצת אחרת), והרגשנו שבראנו משהו קטן, אישי וייחודי בתוך עולם טכנולוגי משוכפל. בין לבין נחנו בחצר הקטנה, קשקשנו עם תמי מנהלת הסדנא ועם אלפא מנהלת הגלריה, התייעצנו עם חברינו לקורס (מדהים כמה מהר מתחברים בסיטואציות כאלה), נעזרנו בכל מי שעבר לידינו במקרה ("תחזיק לי רגע את הרשת") ושכחנו את עצמנו שם במשך שעות ארוכות.

הקורס עוד לא נגמר ובינתיים כבר הספקנו להדפיס משהו מהמם על טי שירט אחת ברת מזל.
מעניין מי יהיה המאושר?

קורסים וסדנאות הדפס – מחירים שונים באתר
"בעלי המלאכה – סדנא / הדפס / גלריה", י.ל. פרץ 15, תל אביב, טל': 03-5370773

 


שניים הם. יעקב ושגיא, סדנת בעלי מלאכה

 

 

 

 

אותיות דפוס. "בעלי מלאכה"

 

 

 

 

מוסיפים צבע לחיים. מתוך סדנת מבוא לדפוס משי "בעלי המלאכה"

 


[PSGallery=6rbcqvr473]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה