02 בספטמבר, 2013

דוקומנטרי אלמנטרי

שני יומנים, אחד לקטקטים שהחלו שנת גן ואחד לבתמצוושיות עם אובר-זמן פנוי - יעבירו את תקופת החגים בגזירות, הדבקות וקיפולי פינות

מי שמקוננ/ת על מותו של היומן האישי, שדפיו ספוגים באהבות ראשונות, דמעות טהורות וניחוחות של Anais Anais – צודק וטועה בעת ובעונה אחת. היומן האישי הפך מזמן לאפליקציה מתוחכמת, שנועדה בעיקר לגיקים שחלמו בילדותם להיות הגיבור של "יומנו של חנון 7", ובמקום זה מצאו את עצמם בסטארט אפ. אבל הילדים שמבינים עניין יודעים, שבין המחברות המרופטות שניהלו הוריהם במסתרים, לבין האפליקציות (שלמרבה הצער, הופכות את כל העסק לקר ומנוכר) ישנה חולייה מקשרת צבעונית, כיפית ויצירתית במיוחד, או למעשה שתיים כאלו:

ילדים אינטליגנטים ישתגעו על "ספר השנה שלי" – ספר פעילויות משותף לילדי גן (עד כיתה ב') וההורים/הסבים המשקיענים שלהם. בספר המקסים הזה מצאנו 200 עמודים (!) שמזמינים לכתוב, לספר, להדביק, לצייר ולתעד שנה שלמה, ובדרך ללמוד נושאים מגוונים ולהביע רגשות ותחושות. יוצרות הספר, לאה קנטור מטרסו ושרי יצחק, התייעצו עם מומחים בתחומים שונים ובדקו את הספר מול קבוצת מיקוד של הורים וילדים, כדי לוודא שהוא מדבר אליהם ומרתק אותם. התוצאה, כאמור, עושה חשק לחזור כיתה א' ולהתבודד בחדר עם סבתא וחבילת טושים.

לנערות מתבגרות מחכה ספר אחר, מושקע לא פחות ומפתיע בתכניו, שנקרא "השנה המיוחדת שלי": זהו יומן משימות אישי לשנת בת המצווה, ויש בו התייחסות לשינויים הגופניים, הנפשיים והרגשיים שעוברים על כל ילדה בשלב ההתבגרות העדין והמורכב הזה. חגית רנרט, יועצת להתנהגות אישית ומשפחתית, חיברה את התכנים של היומן, שהיינו שמחים לתת לכל נערה בתחילת דרכה להפוך לאישה באלף השלישי, כדי שבסופו של התהליך יישאר בידיה יומן אישי וחוויתי באמת בלתי נשכח.

בקיצור, עזבו אתכם מעוד עכבר למחשב או לק לציפורניים. יומן אישי מודרך הוא מתנה מעולה לתחילת שנה, בתקווה שיהיו המון דברים מעניינים לכתוב בו, והשאר – סוד כמוס לפרה ולסוס.

"ספר השנה שלי: יומן פעילויות וחוויות לילדים" – מאת לאה קנטור מטרסו ושרי יצחק (הוצאת "כל טקסט", לגילאי גן, וכיתות א'-ב', 200 עמ') – 89 ש"ח באתר ההוצאה calltext.co.il, במקום 118 ש"ח בחנויות (ניתן גם לאסוף עצמאית מראשל"צ, כפ"ס או רמת אביב, טל': 054-3199974/5)

"השנה המיוחדת שלי: יומן אישי לשנת בת המצווה" – כתבה: חגית רנרט (איורים: איה גורדון-נוי, הוצאת "כתר",  108 עמ') – 46 ש"ח באתר ההוצאה, במקום 92 ש"ח בחנויות

 

 

בהצלחה עם הבנים, שלוש נקודות... מתוך "השנה המיוחדת שלי"

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה