18 במרץ, 2020

דונט וורי, יש דונבורי

מסעדת TENKA מציעה מנות יפניות אותנטיות בשיטות הכנה מסורתיות, אך שמותאמות בדיוק לכל סועד ומזכירות כמה התגעגענו לטעמי המזרח הטובים, הבריאים והטריים. הכי מושי-מושי

"שלום, ענף המסעדנות?"
"כן בבקשה?"
"אז ככה, אנחנו זקוקים דחוף למלצר-שניים שיריצו 'בונים' מהסלון למטבח (עד 9:00 נהיה לנו פקק רציני בלהוציא קורנפלקס ודובונים בזמן), וגם למארחת שתושיב את הזוג החמוץ ללמוד במרפסת המקורה, ובעיקר לטבח שיעזור להשתלט קצת על הפס החם, הקר, ה-עד-שקמתם-מהטאבלט-השניצל-ללא-גלוטן-נהיה-פושר. בקיצור, התפטרנו, הלכנו לחתום אבטלה, נא להעביר הכל לטיפול בהול של האנשים הטובים מ-"טנקה". טנקיו".

מה שהחל בקיץ 2018 כמעדניה יפנית שכונתית ונסתרת ברחוב שקט בצפון תל אביב (שיכון דן), המציעה מנות גריל נהדרות, שגרמו ליודעי דבר מקומיים לשמור על הסוד הכמוס הזה כמעט לעצמם – הפך בחודשים האחרונים למטבח עדכני ומשוכלל, עם הפתעות טכנולוגיות, שלוחה מרכז תל אביבית חדשה ויכולת לנפק מעל 70 קומבינציות יפניות באופן הכנה מהיר מסורתי וחכם, הנהוג בארץ השמש העולה כבר עשרות שנים. את האהבה וההכוונה היפנית הנחיל בירושה למקום השף היוצא עופר חרמוני (שהתמחה שנים ארוכות ביפן, חזר והקים את מסעדת האם "יקניקו טנקה" שפעלה בהרצליה, והיתה קרויה אף היא על שם שיטת הצלייה היפנית הייחודית שייבא הנה). לאחרונה עזב והשאיר אחריו נעלי-שף לא קטנות, אך כאלו שהתמלאו מיד בתפריט חדש ומהודק; סניף שני תוסס שהושק לפני חודשיים (באווירת בר סאקה ומגוון בירות ושיכרים יפניים); עמדת סושי חדשה (אבל נראה אתכם הולכים על אינסייד-אאוט אחרי שתקלטו מה הולך פה); פלוס המון מנות ספיישל שלא כתובות באף מקום, פשוט כי אתם אלו שמכתיבים אותן.

התפריט מחולק ל-4 אופני הכנה: סלטים (כגון "צ'יראשי זושי", סושי מפורק למרכיביו); מנות אטריות "מן ריי" (אודון או אורז); קערות "דונבורי" חמות (בהן כל המרכיבים מוגשים מופרדים על אורז); או מרק (ראמן על סוגיו). אחרי שתבחרו ז'אנר או שניים, נותר עוד להחליט על המרכיב העיקרי שישולב עם שלל ירקות – עוף, דגים, בקר, פירות ים או בשר לבן – וזהו, תנו לסוד הקסם היפני להתרחש. תוך דקות ספורות תקבלו קערה שכולה טוב, בה פרושים כל חלקי המנה כמו מניפת תיאטרון קבוקי, לצד רוטב ביתי המוכן במקום וללא חומרים משמרים. והכל טרי ברמה של אין ולו מקפיא אחד במקום, כך שבמהלך היום מה שנמכר – נגמר, תחזרו מחר. בטיימינג מושלם, תושק בימים הקרובים גם אפליקציה חדשה ומקורית, שתאפשר להזין כל רגישות, אלרגיה וסוג דיאטה, ולקבל עד הבית מנה המותאמת לכל ניג'וס. מי שרוצה בהמשך לארח, להרים אירוע או לארגן ישיבה בראש יפני במשרד (אבל 2 מטר בין קימונו לקימונו, כן?) – שיזמין את שירותי הקייטרינג המשוכללים מהמקום, שיודעים לתפור מנה עבור כל סועד בנפרד (קטוגנים? לא נוגעים במצליבים? התזונאית רשמה לכם קראבז-פרי? דונט וורי, גם לכם נתאים דונבורי).

לפתיחה, בחרנו סלט אצות וואקמה וטופו, עם אטריות תפו"א, מלפפונים, בצל ירוק, טמאגו ורוטב הדרים יפני; צללנו גם אל צ'נפון ראמן, מרק שמקורו בנגאסקי ומורכב מציר עצמות בשר לבן, אליו שייכנו פירות ים, אטריות, אצות נורי, נבטים, בצל ירוק וחצי ביצה; ניסינו מנת קארי יפנית צמחונית ועדינה (שבניגוד לחברותיה האסייאתיות אינה חריפה ולא מחייבת קרם קוקוס); פלוס קערת דונוברי עם סלמון, כרוב, גזר ושעועית על אורז יפני. והכל טעים בטירוף (הרגתם, אריגטו). מי שכל זה עורר אצלו את בלוטות הגעגוע לטעמי המזרח האסורים כרגע (גם אתם שקלתם לטעום סשימי-עטלף רק כדי להבין מה היה שם דחוף?) יכול בינתיים להתענג על קינוחי דאייפוקו מוצ'י (גלידה עטופה בבצק אורז גמיש ומרענן) או עוגת מון-בלאן בטעם ערמונים ומאצ'ה ירוק, לצד סאקה סאקורה דובדבני – ולהרגיש הכי קרוב לדבר האמיתי. לסיכום, עד שנצא מהבידוד ונגיע להר, הפיג'י לגמרי יגיע אליכם.

TENKA בית אוכל יפני – 45-62 ש"ח, קינוחים – 33 ש"ח
הזמנות (בימים אלו עובדים במתכונת מצומצמת של משלוחים בלבד) באתר טנקה שיכון דן / טנקה TLV (בקרוב גם באפליקציה), WOLT, תןביס או מהסניפים בתל אביב – תבואות הארץ 1, שיכון דן, טל': 058.7874949 (עד 20:30); אבן גבירול 37, טל': 03.5100888 (עד 23:00). פרטים באינסטגרם ובפייסבוק טנקה שיכון דן / טנקה TLV

 

 

מה תרצו לפרק היום? "צ'יראשי זושי" - סושי מפורק עם סלמון וירקות

מה תרצו לפרק היום? "צ'יראשי זושי" – סושי מפורק עם סלמון וירקות (צילום: נעמי מרוז)

 

 

 

 

להתבודד עם זה לפחות 14 יום. ראמן קימצ'י עם אטריות אודון; סלט סשימי, טנקה

להתבודד עם זה לפחות 14 יום. ראמן קימצ'י; סלט סשימי; "טנקה" (צילום שמאל: נעמי מרוז)

 

 

כבר לא אבודים בטוקיו. קינוחי מוצ'י ומון בלאן עם מאצ'ה, TENKA

כבר לא אבודים בטוקיו. כדורי מוצ'י ומון-בלאן מאצ'ה, TENKA (צילומים: נעמי מרוז)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה