31 באוגוסט, 2010

דבש הכול דבש

התאהבנו בעוגת אגוזי לוז ודבש של מאפיית "לחמים", בילינו המון ביחד ויש סיכוי שנציע לה בקרוב לעבור לגור אצלנו

נסו לערוך סקר קצר בין האנשים שעומדים כעת לידכם, המבוסס על שאלה אחת בלבד: "איזו עוגה אתם הכי אוהבים?" ניחוש שלנו אומר כי 98% מהנשאלים כנראה לא יגידו "עוגת דבש". קשה להגיד מה בדיוק לא עובד שם. על הנייר-  השידוך נשמע מהמם – לקחנו עוגה, שמנו בתוכה דבש. יותר מזה? ובכל זאת, בפועל, לאחר שנים של ניסיונות וטעימות עיקשות, עדיין קשה לנו לדרג את עוגת הדבש כמלכת הויטרינה.

או לפחות כך חשבנו, עד אתמול. מאפיית "לחמים" המצוינת הרכיבה לכבוד החג תפריט חדש המבוסס ברובו על דבש ותפוחים, שמוכיח כי אולי שפטנו מהר מדי את השילוב המתוק מתוק הזה: יש בבקה פקאן קינמון דבש ופלחי תפוחים; יש חלה בדבש קלועה שאפויה חגיגית סביב כלי חרס המתאים להגשת דבש לשולחן; יש לחם תפוחים ותמרים מעולה; יש טארט מניפת תפוחים צרפתי; יש דובשניות קלאסיות, שוסון תפוחי עץ – ועוד מיני מאפים, ממתקים, צנצנות דבש ותבלינים מקוריות – שגורמים לסופגניות המתחכמות של חנוכה לצאת הכי פארשיות.

 

אבל אנחנו הלכנו על עוגת אגוזי לוז עם תפוחים בדבש (בתמונה) שהתגלתה כאולטרה טעימה, נמסה בפה בשנייה וזכתה מיד בתואר "עוגת הדבש שהצליחה לשבור את הקונצנזוס". קנינו עוד אחת למשרד פלוס צנצנת דבש-מרציפן שרקחו לנו ב-"לחמים", והכנסנו את כולם מהבוקר לאווירת חג מהממת. נקווה שישאר ככה.

 

 

עוגת אגוזי לוז עם תפוחים בדבש – 39 ש"ח
להשיג במאפיית "לחמים", חשמונאים 99, תל אביב, טל': 03-5618111, פתוח 24 שעות ביממה (למעט ימי שבת), www.lehamim.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה