16 ביוני, 2009

דבר קטן וטוב

לא צריך לתכנן יומיים מראש כדי לתפוס אומנות טובה בעיר. גלריה גרוס מציעה תערוכות מתחלפות באווירה נינוחה, לא מחייבת וצבעונית, ממש כמו האיורים שלנו. זהירות, גילוי נאות בטקסט שלפניכם

הרבה אנשים חיים בתחושה שכדי לראות אמנות צריך לתכנן יומיים. הם כל כך טועים. תל אביב מוצפת בגלריות ומבורכת בפעילות אמנותית ערה במיוחד: תערוכות נפתחות ונסגרות, פתיחות מתוקשרות זולגות למדרכות, כוסות קאווה נמזגות, כל מה שצריך לעשות זה לקחת בחשבון שבדרך מהבית לירקן בטח יש משהו מעניין שאפשר לצלול לתוכו רגע.

ובדיוק בדרך מכאן לשם, באמצע העיר, ממוקמת גלריה גרוס.

בגלריה גרוס תמצאו חלל תצוגה אינטימי שמתערבב עם חדר המדרגות ומנוהל על ידי האוצרת נעמי שלו. אופייה הלא מעונב, לא מלחיץ ולא מחייב של הגלריה נובע מהלך רוחה ומתפישת עולמה הנינוחה והצבעונית של נעמי. עכשיו מוצגות שם ארבע תערוכות שנפתחו ממש לאחרונה: הצלמת לימור ויסברג בתערוכה "מעובד", האמן והאדריכל זיו תדהר בתערוכה "למכירה דירה", ליאורה קנטרביץ' בתערוכה "הדובדבן שבקצפת" ותערוכתה של ענת בנדורי (גילוי נאות: המעצבת והמאיירת שלנו) my little art companion | xs שמציגה סדרת עבודות בנושא תרבות ה"עוד" האובססיבית. הסדרה שיצרה ענת מורכבת מ-180 עבודות ריבועיות קטנות כשכל אחת עומדת בפני עצמה. אחד המוטיבים החוזרים בסדרה הוא הברקוד שמלווה את חיינו בכל מובן אפשרי. באמצעות שימוש בחומרי גלם, טקסטים ודימויים מעולם הצרכנות (לא מנקודת מבט ביקורתית אלא מתוך התבוננות) – עוסקת התערוכה במושגים של גודל / ערך / סופיות ואינסופיות ובחוויית הכמיהה / חמדנות / התאהבות / חרדה / תפלות והתפוגגות.

בדרך לים, בדרך מהסרט, תעצרו שם רגע: זה פותח את הראש ומרחיב את הלב ונותן ערך מוסף ואופק חיובי לכל יום שגרתי.

גלריה גרוס – בוגרשוב 86 (ליד דיזנגוף סנטר), תל אביב, טל': 03-5495023, www.grossgallery.co.il
לאתר של ענת בנדורי www.anatianati.com לאתר של לימור ויסברג www.limor.com/Processed

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה