31 במאי, 2011

גשם של סידן

אם יש פעולה שאנחנו מחכים לה כל השנה - זהו ללא ספק מרתון גירוד הגבינות הגדול של שבועות. זהירות על הקמיצה

אחד החסרונות הבולטים שלנו – חוץ מיכולתנו המרשימה להכחיש את העובדה שיש לנו בכלל כאלה – היא החולשה המופרזת שלנו לכלי מטבח. אל תגלו לאף אחד, אבל יש לנו דמעות בעיניים בכל פעם שאנחנו נאלצים להיפרד מכותש שום משוכלל, פותחן יין איכותי – או כל פריט שיכול לתת למטבח שלנו שיק של מקצוענים ולא הולם את התקציב שלנו. ולרגל החג המתקרב, החלטנו לכוון את האובסס בכיוון הנכון ולבדוק מגרדות גבינה.

נטלנו גוש פרמזן מסוקס ופינקנו את הפסטה שלנו בשתי מגרדות שונות, האחת מבית ג'יימי אוליבר המתוק ("FINE GRATER", נמכרת ב-89 ש"ח ברשת DOMO), והשנייה של Microplane (נמכרת ברשת "פור-שף" ובחנויות כלי מטבח מובחרות, החל מ-100 ש"ח). הראשונה, שמעידה על עצמה שיש לה להבים שהושחזו בחומצה (אלוהים, שלא נדע!) מצטיינת במשטח רחב במיוחד ובידית לאחיזה נוחה ובטוחה, והיא עשתה לנו חשק לגרד ולגרד את הגבינה – עד שלא יוותר ממנו בדל חריץ. המכסה הבטיחותי שלה הבטיח שלא נפצע את האצבעות בפעם הבאה שנחפש אותה במגירת הסכו"ם.

לעומת המגרדת הבריטית המקסימה, מאופיינת המגרדת של Microplane בלוק תמים ופחות זוהר, אבל ברגע שמניחים אותה על הקורבן – היא מדהימה ביעילות שלה. קל לנקות אותה וגם היא רחבה מספיק כדי לגרד גוש אימתני של גבינה ובעלת מכסה בטיחות. למתקשים לבחור בין השתיים נוסיף התלבטות מענגת בדמות מגרדת הארמדילו KASIMIR של "קוזיול" (69.90 ש"ח, להשיג בסוהו ובחנויות עיצוב ובישול), ואפילו את הפומפיה הגאונית של ג'וזף ג'וזף, שמתקפלת למצב שטוח ונוח לאחסון (100-120 ש"ח, להשיג ברשת סוהו ובחנויות עיצוב ובישול). תגרדו משהו, זה מרגיע.

מגרדות לגבינות – 69.90- 120 ש"ח
להשיג ברשתות אביזרי המטבח המוזכרות ובחנויות עיצוב נבחרות

 

מגרד לנו באצבעות. מגרדת ג'יימי אוליבר

 

 

 

משאירה מקום במזווה. הפומפיה המתקפלת של Josef Josef

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה