13 ביולי, 2010

גנן גידל

לא חייבים להיוולד עם שפם בגליל כדי להיות חקלאי מדופלם. קפצו למשתלה האורגנית של מתן הגנן במושב בני ציון, ותתחילו למלא בעצמכם את מגירת הירקות שבמקרר

תמיד רצינו לגדל משהו. חתול די מגדל את עצמו, שיער גולש לא מצליח לנו, וילדים זה לא איזה שוס. אנחנו מכוונים גבוה יותר, וכבר שנים חולמים לפתוח את החלון ולראות (במקום את הסלון של משפחת בן דוד) גינת ירק מושקעת משלנו, שתקיים אותנו לכל צרכנו באופן כזה שיצמצם את הקניות בסופר לפתי-בר וחלבה בלבד.

אם יש מישהו שיכול ללמד אותנו איך להפוך את האדנית המביכה שלנו למשק אורגני חי ועצמאי – זה ללא ספק מתן פאיאנס, או בשמו המתבקש יותר – מתן הגנן. לאחר שטייל באירופה והתרשם מתרבות הגינות הביתיות המטופחות, ובתור טיפוס צמחוני באופן אישי, החליט מתן לייבא את הטרנד לישראל, ופתח לפני מספר שנים משתלה אורגנית (שעברה ב-2007 מקיבוץ גבעת חיים איחוד למושב בני ציון), המציעה כיום את כל מה שצריך כדי להתחיל לגדל מרק מינסטרונה עשיר: שתילים אורגניים, אדמת עציצים, הכוונה והדרכה אישית, הומוס או קומפוסט אורגני, טיפים לפריון האדמה היבשושית שלכם ואפילו תרופות סבתא להתמודדות עם מזיקים (לא תאמינו מה חצי כפית סודה לשתייה יכולה לעשות).

בקרת האיכות והטריות, בחירת השתילים והזנים הרבים שמתן מציע, נעשית בכל עונה ישירות מהגינה הפרטית שלו, אשר ממנה הוא לא רק ניזון כבר שנים אלא גם למד את כל שיש לדעת על גידול אורגני, ללא ריסוס ועם מינימום התערבות בדרך הגידול הטבעית. כיום משמשת הגינה שלו גם לצרכי הדגמה ללקוחות (למקרה שאתם לא בטוחים איך יראו אצלכם שתילי פלפלים צהובים) ולצידה הוא אף מטפח לאחרונה בוסתן עצי פרי קטן ומעורר קנאה. לנרשמים באתר שלו, מבטיח מתן לשלוח המלצות לגידולים לפי עונות, ומספר כי אחרי שמתחילים – פשוט קשה להתרגל לטעם אחר ובעיקר כי הגישה החקלאית והירוקה מתאימה גם למי שהעביר את ילדותו מעל תחנת אוטובוס ופיצוציה.

אם במקרה בורכתם בחצי דונם פנוי או אפילו במרפסת ריקה ממייבשי כביסה ונרגילות, תוכלו ללמוד ממתן איך לקיים גינת "סלט קצוץ" עם שתילי עגבניות, מלפפונים, פלפלים חריפים או במיה. בקיצור, כל מה שאין בשוקובו. דאם.

שתילים אורגנים – מחירים לדוגמא: שתיל חסה או פטרוזיליה – 1 ש"ח, תבלין מרווה – 4 ש"ח, עשב לימון – 10 ש"ח
להשיג ב-"ירוק – גינת ירק אורגנית", התלתן 10 (פינת רחוב המחרשה), מושב בני ציון (ליד רעננה), טל': 054-7244068, שלישי-חמישי, 08:00-17:00, שישי 08:00-15:00 (לסרטוני ההדרכה של מתן ביוטיוב – לחצו כאן)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה