08 בפברואר, 2012

גנן גידל דגן

ט"ו בשבט הגיע ואיתו התגלית הבאה - בלוג גינון אורבני משגע שעושה חשק לנטוע בכל מקום בעיר

זהו, שלחתם את הילדים לגן עם טנא הפירות הכי יבשים וגביעי דניאלה, גירדתם מהנייר כל הדרך לעבודה לֵדֶר-משמש, ואין שום סיכוי שהשירה של הקטנצ'יק "השקדיה פורחת, לגננת יש קרחת" תצא לכם היום מהראש. בקיצור עוד שניה והחג הסמלי הזה מאחוריכם. אבל אם חושבים על זה רגע, חבל שגם למבוגרים אין היום איזה שעת נטיעות או מנהג שליחת נוריות למשרד. סה"כ מדובר בחג די יפה, ללא איסורים או צומות מיוחדים, ואם רק היו מצרפים לו איזה איסרו-חופש – יש מצב שהוא היה עוקף בקלות את פסח כפייבוריט שלנו.

אז כדי בכל זאת להתחבר לאווירה וליום ההולדת הכי ירוק שיש, תראו מה מצאנו בשבילכם: הבלוג The Pothole Gardener ("גנן המהמורות" בתרגום חופשי) שייך לאיש קריאייטיב מקסים ממזרח לונדון בשם סטיב וויין (Steve Wheen), שמצהיר על עצמו כגנן ללא גינה. בשכונה שלו, הלוקה במחסור של שטחים ירוקים, אך מרובה בבורות באמצע האספלט שהעירייה לא טורחת לסלול מחדש, החליט סטיב (לאחר שכמעט מעד מעל חור כשחזר עם שקיות מהסופר) לעשות מעשה יפה וקריאייטיבי, שהתחיל כעבודה לאוניברסיטה ופשוט צמח משם (תרתי משמע): בהשראת גנני גרילה שקמו לאחרונה בארה"ב, סטיב מזהה חורים בדרך, שם קצת אדמה, נוטע עציצים או פרחים, מקשט לעיתים במיניאטורות משעשעות (כמו תיבת דואר קטנטנה, כיסא נוח, אופניים, מסלול גולף וכו'), מצלם במהירות ומיד מנקה אחריו. העוברים והשבים נתקלים אם כן במקום בבור – בתפרחת ירוקה ומפתיעה שנועדה להזהיר מפני המהמורות שבדרך ובעיקר להוציא מהולכי הרגל חיוכים וצילומים מקסימים לפייסבוק.

היכנסו לבלוג של סטיב, קחו רעיונות מסרטונים המדריכים איך להצטרף לתחביב האקלוגי והאמנותי הזה, ומי יודע? אולי בסוף היום עוד תמצאו את עצמכם נוטעים פטרוזיליה בכניסה לבניין. יאללה, שיהיה מזל טוב לאילנות, לפרחים באדנית, לעציצי התבלינים, ובכלל.

לעוד תמונות וסרטוני הדרכה היכנסו לבלוג – The Pothole Gardener

 

 

אנשים טובים באמצע הדרך. מתוך הבלוג The Pothole Gardener

 

 

גינה לי קטנטנה. עוד עבודה של the Pothole Gardener

 

זהירות, עציצים בכביש. the Pothole Gardener

 

 

פשוט מקסים. מצלמים עבודות של the Pothole Gardener

 

 

 

[PSGallery=a8684nrqde]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה