28 באוקטובר, 2012

גל גלריות

ארבע תערוכות עכשוויות מתיישבות לנו בדיוק על מצב הרוח הסתווי-עגמומי. שטפו את העיניים

זהו חבר'ה, טפטוף רשמי ראשון מאחורינו, השמש חותכת הביתה לאחרונה כבר באזור שלוש וחצי, והמדרכה שלנו נראתה הבוקר כאילו יער התעטש עליה. בדיוק לאקלים הסתווי הזה חיכינו כדי לפתוח את עונת הגלריות הפרטית שלנו, המקום המושלם להסתתר בו כשהדכדכת העונתית תוקפת. 3 תערוכות רצות ועוד אחת שתפתח מחר – תפסו אותנו באופן מיוחד, כל אחת משכה לכיוון ומדיום אחר (וידאו ארט, ציור, צילום ואופנה) וכולן יחד עשו לנו שלכת בלב.

#1
האמן
– תום פניני
שם התערוכה – "בלדה לכפיל"
איפה ומתי גלריה שלוש לאמנות עכשווית, מאז"ה 7, תל אביב, טל': 03-6200068.
פתיחה/נעילה – 18.10.12 עד 01.12.12 (בשבת, 3.11.12 בשעה 12:00 ייערך שיח גלריה עם תום פניני בגלריה).
מה בתערוכה – בתערוכת היחיד הראשונה של תום פניני, תמצאו עבודות קולאז' שנוצרו בהשראת דימויים סטריאוסקופים ישנים של רכבות בתנועה, וגם שני מיצבי וידאו מרתקים: האחד מורכב מ-4 ערוצים המוקרנים סימולטנית (בתמונה למעלה), שצולמו על מסילת הרכבת במוזיאון לרכבות בניו אינגלנד. בכל ערוץ מוצגת אותה נסיעה בדיוק אבל בעונה אחרת, כך שהצופה חווה את השינוי וההבדלים שבין הזמנים והעונות, עד אשר הנסיעה מופרעת על ידי הפתעה לא צפויה. המיצב השני מורכב מ-2 ערוצים המציגים מחווה לסרטו של באסטר קיטון, "העז" (1921). בקיצור, מהפנט.

 

#2

הוד השרון. פרט מתוך ציור של הלן ברמן


האמנים
–  הלן ברמן ומרדכי גלדמן
שם התערוכה – "נופי השרון"
איפה ומתיגלריה טובה אוסמן, בן יהודה 100, תל אביב, טל': 03-5227687.
פתיחה/נעילה – 20.10.12 עד 08.11.12.
מה בתערוכה – אחרי שנים שציירה בסגנון ריאליסטי מוקפד, החלה הלן ברמן לצייר את נופי השרון בסגנון חופשי ואקספרסיבי יותר, שמשקף גם את הדרמות הנפשיות, הרגשות והתשוקה הגדולה שבה ליופיו של הטבע. מדרכי גלדמן האוצר, חוגג עמה את ציוריה החדשים ומציג אף הוא עבודות צילום ויצירות חרס בחלון הגלריה. שווה.

 

 

 

#3


כזה, בדיוק. עבודה של ינאי טויסטר "פלטת קיץ מס' 824", 2006


האמן
– ינאי טויסטר
שם התערוכה –  Blueprint
איפה ומתיהמוזיאון הפתוח לצילום, גן התעשייה תל-חי, טל': 04-6816702.
פתיחה/נעילה – עד מרץ 2013 (כניסה בתשלום: מבוגר-18 ש"ח, ילד/סטודנט – 14 ש"ח, פנסיונר -9  ש"ח, חיילים – חינם).
מה בתערוכה – בתערוכה המציגה למעלה מ-80 עבודות צילום של ינאי טויסטר, הנעות סביב עולם הארכיטקטורה (חלקן נעשו במיוחד עבור התערוכה) תמצאו התייחסות רבה לפגיעה בשלמות של מודל, ואת המושג זיהום כנקודת מוצא. המציאות בתצלומים עוצמתית ומרגשת.

 

#4

חבר'ה, מתי צהריים? מתוך manoAmano (עבודה של ענת מרטקוביץ')


המשתתפים –
בית האופנה האיטלקי "קנג'ארי" וארגונים חברתיים מקומיים ("אחותי", "הופכות את היוצרות", "קוצ'ינטה", ענת מרטקוביץ, גיל יפמן, ועוד)
שם התערוכהmanoAmano
איפה ומתיבית העיר, ביאליק 27, תל אביב.
פתיחה/נעילה – מחר, שני, 29 באוקטובר, בשעה 20:30 (בערב הפתיחה תתקיים תצוגת אופנה של בית האופנה קנג'ארי והכניסה תהיה חופשית), עד 17.12.12.
מה בתערוכה – התערוכה מציגה את תהליכי העבודה של בית האופנה האיטלקי ובעל האג'נדה האתית – "קנג'ארי", שהוקם בחסותו של סנטו ורסאצ'ה (מנכ"ל ורסאצ'ה), במטרה לשפר את התנאים הסוציו-אקונומים של אזור קלבריה בדרום איטליה, הידוע כאזור מוכה פשע, אבטלה ועוני, ונמצא בשליטת המאפיה. דרך חומרי הגלם, מסורות של מלאכות יד והתוצר הסופי, תוכלו לחקור כיצד אופנה יכולה לגשר ולשקם אוכלוסיות בתהליכי דיכוי והשתקה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה