22 בדצמבר, 2010

גלויה לי חביבה

כרטיס ברכה 3D שאפשר לגדל בו גינה אמיתית ירוקה – היא כל מה שביקשנו השנה מסנטה

בזמן שאצלנו בקושי זוכרים שחנוכה עבר פה, ופסח אפילו לא מסמס שהוא בדרך – בחו"ל משתוללת לה טרפת חגיגות אחת גדולה. הרחובות נצבעים בירוק-אדום-לבן, מתנות אחרונות נחטפות מהמדפים ותורים ארוכים נרשמים בעמדות האריזה בכל קניון. אבל שיא ההיסטריה, ללא ספק, מתרכז סביב מנהג שליחת ה"סִיזוֹנַל גרִיטִינְגס", אותם כרטיסי ברכה עונתיים וסופר-מושקעים, הנשלחים בימים אלו מקצה אחד של העולם – לאחר – ובחזרה.

ואחרי שלא קיבלנו או שלחנו כבר שנים רבות גלויות ומכתבים, נפלנו פתאום על מוצר חביב שעשה לנו חשק בבת אחת ללקק בולים ולשמח למישהו את תיבת הדואר: הכירו את Postcarden (שילוב של Postcard פלוס Garden) – גלויה תלת-מימדית בחמישה עיצובים שונים, שניתן לגדל בה גן ירוק אמיתי ופורח – כזה שעושה שמח בעיניים ליד החלון במטבח, בין הקלסרים במשרד, או סתם על האח הבוערת ליד צלחת הערמונים שלכם.

על תכנון והפקת הגלויות הצבעוניות (הניתנות למיחזור אגב), אחראי סטודיו מדליק מלונדון שנקרא Another Studio for Design (אין על ההומור הבריטי), וכל אחת מהן נפתחת לקופסא קטנה מנייר, שעוצבה לפי גינות בסגנונות שונים: חצר אחורית, חלקת אדמה, רחוב עירוני, מגרש כדורגל או גן בוטני. בתחתית כל תפאורה כזו, חבוי לו מגש פלסטיק פנימי עמיד למים ושקית זרעים. כך שכל מה שמקבל הגלויה צריך לעשות הוא לפזר את הזרעים בתחתית הקופסא, להשקות במים, לשים במקום מואר (ולא, ליד המסך לא נחשב) ולחכות. כעבור מספר ימים, "יצמיח" כרטיס הברכה גינה קטנה וחביבה של נבטים (מסוג "רשאד"), אותם ניתן לגנן, לקצר או להאריך (הרבה יותר תרפויטי משולה מוקשים), לאכול בהנאה (הרבה יותר מזין מערגליות) או סתם לשחק ולהטביע בה אטבים (הרבה יותר כייפי מלקבל ארנונה – ולשלם אותה בבנק הדואר.

את הכרטיסים אמנם לא ניתן עדיין לשלוח מחוץ לגבולות אירופה וארה"ב (החבר'ה ממשטרת הגבולות לא משתגעים על העברת זרעים). אבל זה לא אומר שאתם לא יכולים להרים טלפון לחבר שנסע לרילוקיישן, לבקש שיאתר עבורכם גינה ניידת כזו ועל הדרך לאחל גם מרי קריסמס.

גלויה עם כרטיס ברכה "צומח" – 7.50 פאונד
להשיג דרך אתר – www.postcarden.com (ניתן לגדל את הנבטים בכל עונות השנה. הזרעים מחזיקים "על המדף" עד שנתיים. לאחר שנזרעו – תחזיק כל גינה מעמד עד שבועיים-שלושה). לסרטוני הדגמה לחצו כאן: גלויית "מגרש כדורגל", גלויית "חלקת אדמה" וגלויית "הגן הבוטני".

 

[youtube NN_4sSYuzFc&feature=related]

[PSGallery=3kyx103i3of]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה