20 במאי, 2013

גור לך

עטרה אופק מקבלת מאתגר קרת הוראות מדויקות כיצד לגדל גור חתול-אדם קטן וחמוד וחובב ממתקים. אתם רושמים?

איך מגדלים גור חתול-אדם? הנה כל הפרטים שצריך לדעת: "שהם ניזונים רק מממתקים, ושאסור לשטוף אותם במים, ושאם לא משחקים איתם לפחות משחק אחד כל שעה, הם עלולים למות". כדאי לזכור גם שהם "מאוד אוהבים בדיחות וסיפורים מפתיעים", ושאם אחד מהם "מספר לך סיפור, אתה חייב להקשיב לו עד הסוף, גם אם יש לך טלפון דחוף מהעבודה, כי הוא עלול לנשוך", וגם "שמותר לתת להם לשתות רק שוקו, חלב ומיץ, כי מים יכולים לגרום להם להקיא ואולי אפילו להתעוור".

זהו. מבחינתכם שאר הספר מיותר: אתם רשאים ללכת ולגדל גורי חתול-אדם, בתנאי שתקפידו על ההוראות. אבל הגורים הפרטיים שלכם יתפקעו מהנאה מהספר כולו, ויש חשש לחשד שגם אתם. ילד כבן שמונה-תשע מספר בו בגוף ראשון איך נשאר לבד בגן החיות, כי אבא שלו עסוק כל-כך שהוא נאלץ לנטוש אותו בתחילת הבילוי המשותף (והנדיר) כדי לטוס לפגישה דחופה במשרד – לא לפני שהוא נותן לו "שטר אדום" (של מאתיים) למונית, ומלמד אותו מה להגיד לאמא כשיחזור לבד הביתה, כדי שתכעס עליו (על אבא) הכי מעט.

הילד מבטיח לאבא "לעשות כיף גם בלעדיו", אבל לא כל-כך מצליח, וכשהוא מתעייף הוא הולך לנוח בכלוב ריק, אחרי שכתב על השלט הריק שלידו "גור חתול-אדם ארוך-שיער". כעת מגיעה כפולה נפתחת ומרהיבה ברוחב ארבעה עמודים, שמעיפה אותו ואותנו לספינת אויר ענקית, באמצע השמיים, ובה עוד כמה חיות ורב-חובל אדמוני מזוקן בשם חבקוק, שהוא מין גלגול הפוך של נוח מהתיבה, שאוסף חיות כלואות ומחזיר אותן לסביבתן הטבעית. ומאחר שחבקוק מעולם לא שמע על חתולי-אדם, הגור מנדב לו ברצון את כל הפרטים החיוניים (שפורטו לעיל) וחבקוק רושם אותם בפנקס. בסוף הטוב חוזר גם הגור אל סביבתו הטבעית ומעניק את פנקס ההוראות של חבקוק לאבא, שמציץ בו בכל פעם שהוא שוכח איך לגדל את הגור שלו כמו שצריך. נסו ותיהנו.

האיורים הגדולים נפלאים ומשגעים, ולמרות פורמט ה"פיקצ'ר-בוק" המקובל לילדי גן, אל תטעו: יש כאן הרבה טקסט, יחסית לז'אנר, והספר בהחלט מתאים לגילאי ראשית קריאה. מומלץ בחום לבני 5-8.

"גור חתול-אדם ארוך-שיער", מאת אתגר קרת (אייר: אביאל בסיל, הוצ' זמורה-ביתן, 42 עמ', מנוקד) – 44 ש"ח ב"המגדלור" (במקום 74 ש"ח מחיר מלא)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה