26 בנובמבר, 2017

גונבים ת'פוקוס

חנות המרצ'נדייז הרשמית של פסטיבל הצילום הבינלאומי נפתחה במרקט. גן עדן לצלמנים, לאספני מוצרי ישראליאנה נוסטלגים ולאינסטגרמים אובססיביים

מי לא מכיר את סרט הדוקו המרגש והחנות הנוסטלגית "הצלמניה"? אז שיחריש. ומי לא ביקר מעולם בפסטיבל הצילום הבינלאומי? ובכן, לטובת האדון שחי במערה – נספר כי האירוע התרבותי התוסס הזה, שחושף ומעניק במה בכל שנה לצלמים בינלאומיים ומקומיים, נפתח בחמישי האחרון בפעם ה-5, במתחם מידטאון בתל אביב. והשנה "הצלמניה", חנות-הארכיון הרשמית של הצלם הנודע רודי וַיסנשטיַן (שתיעד כל אתר, רגע וצומת היסטורי בחיי המדינה, כולל הכרזת העצמאות!) – תופסת שם הרבה מקום בפריים. ונסביר:

בין עשרות צילומים מהפנטים, תערוכות שוות, שיחות גלריה, סדנאות, סיורים ומינגלינג עם אנשים שמקשקשים על עדשות ופילטרים במובן האולד-סקול של המילה (יש לך קאנון מקצועית בכיס, או שאתה שמח להטריד אותנו?), תמצאו לא רק את מיצב הפוטו-אנימציה "אור גנוז" שיצרו הצלמנים החמודים (בהשראת ראשית ימי הצילום), אלא בעיקר חנות פופ-אפ מגניבה וגונבת פוקוס שהם מפעילים בשיתוף עם הפסטיבל, וכולה גדושה במוצרי נייר וסובינירים שחובה למסגר. אבל הכי פינוק? כל מה שמחכה שם למבקרי הפסטיבל – נמצא ממש מעבר לקליק גם בחנות אונליין זהה שנפתחה אצלנו במרקט. כבוד, נקודה.

אז מה יש פה? צילומים מקוריים מטמטמים של רודי שהודפסו בפורמט פוסטר, מחברת, כרטיסי ברכה, מגנטים, מארזי גלויות לפי נושא וכו' (עוד אין לכם לוח שנה של "הצלמניה"? משהו אתכם לא בסדר). יש פה גם את ספר האלבום החדש "רודי", שהוצא לרגל חגיגות 80 למוסד הצילום החשוב שהקים (לשעבר "צלמניה פרי-אור"), המכיל עשרות חומרי-צילום נדירים ואמנותיים שלו הנחשפים לראשונה (ויושק רשמית בפסטיבל בשלישי הקרוב; על רקע הקרנת הסרט עטור הפרסים "הצלמניה", שביימה תמר טל ב-2011).

יש גם מוצרי ממרוביליה לאספני ישראליאנה נלהבים, כמו תחתיות לכוסות עם מנהיגי ארצנו, תיקי בד מגניבים, סימניות (חייבים את זו עם הרגליים של בן גוריון!), ועוד. יש גם את מוצרי הפסטיבל הרשמיים, ועוד המון אקססוריז שיטריפו כל צלם נלהב וקרציית-אינסטגרם: קעקועי מצלמה זמניים, ספל בצורת עדשה, מחזיקי מפתחות בדמות מצלמות ישנות, או מיני-סטודיו לצילום מקצועי. בקיצור, באמנות כמו באמנות – הכי כיף להתעכב בחנות המזכרות שבסוף. או בהתחלה, תלוי מאיפה תיכנסו.

יאללה, תמונה אחת שווה אלף בירבורים: בואו פנימה והיזכרו איך זה נראה כשצילום הוא שפה ודרך חיים, ולא משהו שרק סותם לכם את הנייד.


חנות "הצלמניה בפסטיבל" – עכשיו ב-30% הנחה במרמלדה מרקט.
ניתן להשיג גם בפסטיבל הצילום הבינלאומי – עד 2.12, מידטאון, מנחם בגין 144, תל אביב (כניסה – 45 ש"ח, חינם לילדים עד 13).
השקת הספר "רודי" והקרנת הסרט "הצלמניה" – שלישי, 28.11.17, 21:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה