24 בדצמבר, 2018

גוט טאלנט?

מרגע שנפתחת עונת החורף וההתכרבלות, מתחיל לנו דגדוג באצבעות ליצור משהו. מגוון סדנאות מעולות מחכות לראות אם יש לכם את האקס פקטור בקדרות, חריזה, נגרות, סריגה, קליגרפיה, ועוד. כך תפשירו זרתות העונה

אנחנו לא בטוחים אם זה נמלול שמצריך לראות רופא או שנרדמה לנו הקמיצה מהקור – מה שבטוח הוא שמתחילת העונה מדגדג לנו ליצור משהו בידיים. כי כמו שאמרנו לילדים, עד שלא מנסים הובי חדש, יש סיכוי שהעולם יפספס את כשרון הסריגה / הטימפרור / הרישום בפחם / הפיסול בנייר שלנו, וחבל. יצאנו לחפש ומצאנו מגוון סדנאות חורף מעולות (הכי מנחם הורוביץ שלנו), שיחממו לכם אגודלים. הכינו מוטוריקה עדינה:

מתחילים מהאקדמיה ללימודי תכשיטנות חריזה של החנות הוותיקה, "חרוז כזה". אחרי שנים ששימשו כמעוז לחובבי חרוזים מכל המינים והסגנונות, כולל אופציה לחרוז ולקבל הדרכה אישית במקום, החליטו ב"חרוז כזה" לפתוח מכללה המציעה מגוון עצום של סדנאות לרכישת ידע מקצועי בכ-1000 טכניקות שונות בתחום (סריגה, שזירה יפנית, חריזת מנדלות, קשירות שבטיות, עיבוד עורות, ועוד). כך שתוכלו להפוך את התחביב המדיטטיבי למקצוע וליהנות מייעוץ עד לפתיחת עסק משלכם. חלום כזה.

מכאן אפשר להמשיך לסדנאות הקרמיקה של זיוה חסון, שמלמדת לקדר כלים בעבודת יד ואובניים, ואף מציעה את הסטודיו שלה למתקדמים שמחפשים מרחב עבודה עצמאי. בואו להעמיק בחומר ולהציץ מקרוב על הכלים המטמטמים של זיוה. אצל תמר חדד, אמנית ואשת ברזל מקצועית, אפשר להכין ציור תלת מימדי מחוטי ברזל, וללמוד איך להגמיש ולהכפיף אותם לכל צורה שתרצו. מהמפגשים עם חנה נאור תצאו עם תכשיט קרמי שיצרתם מא' ועד הסוגר: הכנת חרוזים מחימר, שריפה, גלזורה ולבסוף שזירה לשרשראות, צמידים או קישוטי קיר. ורגע! לא דיברנו על מגוון סדנאות הסריגה העונתיות, כמו אלו של עפרה בכר או של אביבה בורשטיין, שמעבירות בית ספר יסודי לכל מה שחלמתם לסרוג; או סדנת פופים סרוגים של ורד גופר; דפנה ישראל מלמדת לסרוג שמיכת ריבועים יפהפיה; וריבי יער תוביל אתכם עין אחרי עין עד לשטיח טריקו. הטרנד הכי רותח לחורף.

ומה עם הסדנה לאמנויות יפניות מסורתיות של טל שימיזו, יפנופילית מושבעת? מול גן זן תעברו טקס תה מרגיע, שיעור באוריגמי, כתיבה וציור במכחול על פי מערכות הכתב היפני, והכל תוך הסברים מעשירים על תרבות ארץ השמש היפה. סילבינה ברנשטיין, וירטואוזית הוויטראז'ים, מציעה סדנה ליצירת שולחנות פסיפס; ובין שלל הקורסים של שיר רוזן מצאנו סדנת נגרות אקולוגית שעושה שימוש חוזר בעצים ישנים. ענת וולף תלמד ליצור לוכדי חלומות בטכניקת קרושה; אצל רחלי בן אהרון תתנסו ביצירת תמונות עץ מאוירות בשיטת פוטו-טרנספר; ומהסדנה של טל ראובן תצאו עם שני עציצי בטון בסגנון גיאומטרי שיצקתם וצבעתם בעצמכם. בקיצור, באלו הידיים עוד לא עשיתם כלום.
 
הפשילו שרוולים, ובואו לקרצץ לנו אחר-כך בוואטצפ: "תראו מה זלמן שזר!"

 

 

 

 

 

 

 

תמיד רצינו לספסל בעצמנו. סדנת נגרות אקולוגית של שיר רוזן, "שיר וצבע"

תמיד רצינו לספסל בעצמנו. סדנאות הנגרות של שיר רוזן, "שיר וצבע"

 

 

הכינו מקום על הקיר (ובכרטיס הזיכרון במצלמה). סדנת פוטו-טרנספר של רחלי בן אהרון

הכינו מקום על הקיר (ובכרטיס הזיכרון במצלמה). סדנת פוטו-טרנספר של רחלי בן אהרון

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה