06 בדצמבר, 2012

ב' זה בית, פ' זה פזמון

קליפ חברתי שנוצר בעזרת 17 רקדני יוטיוב שונים, לגמרי דיבר אלינו. תופי המחאה מעולם לא נשמעו טוב יותר

זוכרים את הקיץ הקודם? עם ההפגנות, והקוטג' והדפני? יפה, אז לכל אלה שאומרים שכלום לא יצא מזה (חוץ מאחלה אקשן לילדי לב העיר), כנראה שהיינו צריכים רק עוד קצת סבלנות. הנה ההוכחה: הקליפ "אלנבי 40", סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה של יוני ליבנה ("אל מכרות הסוכר", נשמע יאמי), הוא תוצר מובהק של צדק חברתי.

הסיפור הוא כזה: יוני, זמר ויוצר פופ-פרימיטיבי (הגדרה שלו, לא נגענו), מצא בשנה שעברה בתוך "שירון מהפכת האוהלים" שהופץ ברחובות, שיר עם מילים שחיברה לורן מילק. השורות שלה התחברו מיד למנגינה בראשו של יוני, וביחד יצרו שניהם המנון אלקטרוני נוקב שתרצו לשמוע שוב ושוב כבר מהאזנה ראשונה (אנחנו פה ברצף מהבוקר). אבל זו רק ההתחלה: את השיר, שמדבר על הקושי לחיות והעייפות מתיזוז בין עבודות שלח יוני לרקדנים שפגש ואהב את המוב'ז שלהם ביוטיוב, כדי שיצלמו את עצמם רוקדים לצליליו בכל דרך שירצו. 17 רקדנים בגילאים שונים ומכל העולם (ארה"ב, גרמניה, שבדיה, הפליפינים, בריטניה) השיבו בחיוב והחזירו לו צילומי וידאו ופרשנות כוריאוגרפית משלהם לשיר. בשלב הבא הרכיב יוני בעזרת חברים וחברות, ובעלות כמעט אפסית, קליפ שיתופי, בינלאומי, חברתי – מה שתגידו, בעיקר מקסים ועם המון לב. תראו לבד.

בשבוע הבא, לרגל השקת האלבום יוצאים הסינגל ויוני לסיבוב הופעות ראשון. העם דורש הדרן.

להאזנה (והשתתפות בגרסה הישראלית בקליפ) – עברו לאתר "אלנבי 40"
יוני ליבנה יופיע עם שירים מאלבומו הראשון "אל מכרות סוכר", ביום ראשון, 16.12.12, 21:30, קפה ביאליק, תל אביב – כניסה חופשית.

הפקה מוזיקלית: תמיר בן חיים ויוני ליבנה, עיבוד: שיר הנדלסמן ויוני ליבנה, עריכת וידאו: ג'סיקה קלברמן. הפרויקט מקודם בשיתוף יוזמת Leave an Impression של וויסקי בלנטיינ'ס.

[youtube WbAgLabnUMI&feature=plcp]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה