25 באוגוסט, 2014

בשל כפי יכולתך

3 בלוגי אוכל מגרים הצטרפו למדף ספרי הבישול שלנו. רק בזהירות עם הרוטב ליד האייפד

מאז שיצאנו מהבית של ההורים, ונאלצנו להעמיד בעצמנו חביתה וסלט, אנחנו מרחפים בחלל אינסופי של מתכונים שנעים בטווח הרחב שבין "דברים טעימים ומאתגרים" לבין "דברים שהם פסטה ברוטב עגבניות".

כך אחת לכמה ערבים אנחנו בוחרים מתכון של גורו גסטרונומי: זאת יכולה להיות קלאסיקה מספר של נירה רוסו, מנה חשודה מהתכנית של פבלו רוזנברג בטלוויזיה (כבר יצא לכם לתפוס את הדבר הזה?), או סתם ג'חנון טייקאווי (באווירת התאבדות). ולאחרונה צירפנו לרשימת מקורות הידע ושחקני החיזוק שלנו במטבח 3 בלוגי אוכל חיוניים, שעשו לנו חשק לנסות לפחות מתכון חדש אחד שלא חשבנו עליו קודם, ומיד זכו לתהילת עולם בקרב המשפחה הגרגרנית שלנו.

יאללה, שימו אייפד על הכיריים והרחיקו משפריצות של רוטב:

#1
הבלוגINDIE Menu
הבשלן – רן שני, נשוי (לגלי שלנו, גילוי נאות) ואב לשתי בנות חמודות, שמצליח בכל זאת למצוא זמן ולבשל למשפחתו מתכונים מהראש שפותחים מחדש את כל האפשרויות לארוחת הערב. לפני חצי שנה החליט לשתף פעולה עם הצלם המוכשר אלעד ברנגה ולחשוף את המתכונים שהכי כיף לו להכין כשמגיעים חברים להתארח. בינתיים בארסנל תמצאו מנות שנעות מקבבים ביתיים על פחמים, דרך דג טרי במילוי עשבי תיבול ולימון על הגריל, ועד ברוסקטות לשבת בבוקר. והכל מצולם כל כך טוב ומדויק, ונכנס תחת הבלוג המשותף של אלעד ורן שנקרא "אינדי" – ושאינו מחויב למרכיבים או לסגנון אחד. צפו בכל שבועיים לפוסט חדש ויפהפה ממטבח בראש אחר והזמינו החבר'ה למנת הפתעה.
המתכון הנבחר סביצ'ה מנגו וצ'ילי שמתאים בדיוק לעונה שיש כרגע, שכולל פלמידה טריה או כל דג ים לבן המועדף עליכם. עושה את העבודה כמנת פתיחה לכל ארוחה, ומשאיר את הלשון עם עקצוץ וחשק לחופשה בפרו.
תגובת הסועדים – " אבא, יש קטשופ?"


#2

מריירים על האייפד. מתוך Smitten Kitchen

הבלוגSMITTEN KITCHEN
הבשלנית – דב פרלמן, בשלנית וצלמת מזון מקסימה, שכבר חתומה על ספר מתכונים היסטרי מהבלוג הפוטוגני שלה – "סמית'ן קיצ'ן", מאמינה שבישול צריך להיות פשוט וכיפי, לא משהו דורש מכם שעות של הכנה, כזה שמאפשר אפילו לשרוף קצת בצדדים, והכי חשוב – שלא ששולח אתכם לחפש ניצני זעפרן או חלב שקדים שאף פעם להשיג מתחת לבית שלכם.
המתכון הנבחרבראוניז דחוסות ועשירות, כמו שדב הכי אוהבת, שטעים לאכול או טרי-טרי או קר (ברמת הרגע יצא מהפריזר), עם יחס נכון של 5 דק' הכנה ו-40 דק' של המתנה בקריז ליד התנור. אבל אז – הן שלכן לעולמים. אחרי פעמיים כבר בטוח תשננו את המתכון הפשוט שאין לטעות בו בע"פ, כך שתוכלו להכין אותם בכל רגע, להביא למחרת למשרד / לגן / לחותנת ולזכות בתהילת עולם.
תגובת הסועדים – "אמא, מתי יש לי שוב יומולדת?"

 

#3

מה למזוג לכם? מתוך Thisty for

הבלוג – מתכוני משקאות של Thirsty For (בתוך ערוץ היוטיוב של Taste Made)
הבשלן – במאי הפרסומות אריק סלטקין ייצר כבר 66 סרטונים אסתטיים או בעצם מתכונים מצולמים באופן סופר-מגרה שמלמדים צעד אחר צעד איך להכין משקאות מפורסמים מכל העולם, שיגבירו לכם את הצמא בגרון. יש כאן פונץ' גזר קריבי, קפה לבן (!), מיץ מנגו ירוק או מילקשייק מביצת שוקולד של קדבורי. כל אחד וכוס התה שלו. בכל מתכון ושוט מלווה בהסברים ופריטי טריוויה מארץ המקור, פלוס הצעת הגשה לנשנוש לצד המשקה. שימו את הקנקן במרכז ותמזגו לעצמכם משהו.
המתכון הנבחרג'לאב לבנוני קר וגבוה, שמוכן במקור מסירופ שאפשר להשיג בעיקר בביירות, אך במקרה ואין לכם דרכון מתאים – תוכלו להכין בבית בעזרת מולסה של ענבים ותמרים, פלוס מי ורדים, ובתוספת צימוקים לבנים וצנוברים מעל. אז ככה מרגיש קיץ בצידון.
תגובת הסועדים – "נשאר קצת ראחת לאקום?"

 

 

#4 ולסיום – אם שבעתם מהבלוגים האסתטיים והמסגוננים – קחו ביס מהסרטונים האותנטיים שמעלה Auntie Fee (או בשמה המלא Felicia A. O’Dell), הדודה עם הפה הכי מלוכלך במטבח, שהפכה לסנסציית רשת ויכולה ללמד את גורדון רמזי משהו על להתחמם מעל הכיריים. תתחילו מהמתכון שלה ל"משהו מתוק לילדים ה@#$%&" ותזרמו. בתאבון!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה