17 בינואר, 2013

בשבילי, מקושקשת

מגזין קומיקס ואיור ישראלי חדש, שנולד במיוחד לאייפד עושה כבוד בעולם, ומזכיר לנו למה בעצם קנינו טאבלט

אם לחבורת האינדיאנים שאנחנו מגדלים בבית לא אכפת – האייפד שייך קודם כל לנו. סליחה, כן? אבל גם אנחנו רוצים מדי פעם להתייחד עם הסחות דעת כיפיות בתצוגה רחבה. מותר? תודה. בהנחה שהנאום הזה יעבוד לנו, ונקבל חמש דקות שלמות על האייפד, אנחנו מתכוונים להקדיש אותן לקריאת הגיליון החדש של "סקרול מגזין". וגם לכם כדאי.

Scrawl (פעולת שרבוט או קשקוש, באנגלית) הוא מגזין אינטראקטיבי, ישראלי ועצמאי בנושא איור וקומיקס שנולד ממש לא מזמן, וכבר הספיק לעשות נחת להוריו. גיליון הפיילוט היפהפה והסופר-מושקע העניק ל"סקרול" את הפרס הראשון כמגזין הטוב ביותר, בתחרות שערכה חברת Mag+ (המשווקת פלטפורמה להוצאת מגזינים דיגיטליים). ולא סתם: כל עבודה בגיליון עושה שימוש חכם בכל מה שאייפד יכול להציע. כך למשל, איור באורך שני מטר (!) ניתן לצפייה אינסופית בלופ בעזרת הטיית המכשיר מצד לצד; ראיון עם אמנים מועבר בבועות דיבור הנגללות לצד היצירות ועוד. שלושת האחראים על המיזם המשגע הזה הם מיכאל גולן, רוני פחימה ושירז פומן, בוגרי שנקר ובצלאל במחלקות העיצוב והאיור, שאפשרו לאמנים המשתתפים לקחת את הכשרון שלהם צעד ומימד נוסף קדימה. לכבוד השנה החדשה, הושק הגיליון הרשמי הראשון העוסק ב-"כוח", ושם תמצאו כבר 13 מאיירים ואנימטורים מכובדים כמו דוד פולנסקי, בתיה קולטון, אור ליבנה, אלה כהן ועוד. תענוג.

במהלך הסופ"ש, וברגע שמגיע התור שלכם על הטאבלט המשפחתי – גללו את סקרול בכל כיוון אפשרי, ותבינו מחדש למה קניתם את המכשיר הזה.

Scrawl Magazine (באנגלית) – האפליקציה וגיליון הפיילוט להורדה חינמית באפסטור (מנוי שנתי – 19.70 ש"ח; או גיליון בודד – 7.90 ש"ח).
מתאים למשתמשי אייפד2, 3 או 4 (בקרוב יהיה זמין גם לאייפון).

הציצו כאן בסרטון ההדגמה של גיליון הפיילוט:

[youtube MMYDoConF1I]

 

כשרון בלתי נגמר. מתוך העבודה האינסופית של רוני פחימה לגיליון הפיילוט (זז "לבד" בהטיית האייפד)

 

 

טאבלטו את זה. עבודה של ניר גולן (הקדשות אישיות בספרים מיתרגמות בלחיצה לכתב יד באנגלית)

 

 

[PSGallery=clpfl1yyvf]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה