07 במאי, 2013

בריטניקה חינמיקה

אתר שכולו מוקדש לאיורים בניחוח וינטג'י מאפשר לכם להדפיס בבית תמונות מקסימות לחדר הילדים. הכינו את הפינטרסט בשלוף

כשכבר חשבנו שאין דבר כזה ארוחות חינם, ששום דבר לא בא בלי אותיות קטנות והפכנו להיות יותר סקפטים מדוד אברום – גילינו פתאום צדיק אחרון בסדום. מדובר בדון קישוט אנונימי שמעודד ומאפשר שימוש באימג'ים יפים, ללא כל תשלום. פה התחלתם לחשוד? גם אנחנו, ובכל זאת – יותר תמים מזה אין.

אתר VINTAGE PRINTABLE הוקם על ידי ביזנס-מן חמוד שעובד בכלל בתחום ביו-טכנולוגיה, וכתחביב צדדי אוהב לסרוק ולאגור את אותם איורים ותחריטים מדעיים בהם הוא נתקל בעבודתו. אלה שבלעדיהם לא היה סיכוי להבין את כל המחקרים בתחילת ספרות המדע המקצועית (הגוגל אימג'ס הראשון, אם תרצו). כדי לאפשר לכולם ליהנות מהשרטוטים והדימויים היפים שמצא (ומתוך היגיון פשוט שהמיסים שלנו מימנו את המחקרים והממצאים השייכים כיום לאנושות כולה), החל לאצור ולהעלות לאתר תמונות מדעיות בניחוח נוסטלגי של אנציקלופדיות ישנות (כולל מספרי העמודים וכתמי הזמן), כאלו שכבר אין עליהן זכויות יוצרים וניתן להדפיסן לשימושכם האישי. האמת? גדול, כלומר עד גבול מסוים: כיון שכל החומר לקוח מספרים עתיקים, קלפים, חוברות קטנות ואלבומים, לא תוכלו להדפיס פוסטר אימתני, אבל דף A4 או גלויה בגודל המקורי בו נוצר האיור – אפשר גם אפשר. בכל אחת מ-12 הגלריות שיצר – "בעלי חיים", "אמנות", "בוטניקה", "נוף וסביבה", "מפות גיאורפיות" וכו' – כיף לעיין שעות (האתר פשוט קצת איטי), לשמור בצד את מה שאהבנו, ולדמיין איך כבר מחר אנחנו מכינים סט פלייסמטים עם סוגי ביצים, או מגנט דלעת למקרר, וגם חבילת כרטיסי ברכה של פרפרים, וכמובן תמונות לחדר הילדים של אבני מינרלים צבעוניות או ציפורים נדירות (איקאה, חפשו אותנו).

אם גדלתם על שעות של נבירה בבריטניקה לנוער ואטלס כרטא (תודו שאתם קצת מתחרטים שתרמתם את שלכם לויצ"ו) – הכינו מראש דיו ונייר במדפסת וצללו פנימה. כזה, אין בוויקיפדיה.

איורי וינטג' חופשיים להדפסה ושימוש ביתי – Vintage Printable

 

 

אבי גוגל-אימג'ס. מתוך אתר Vintage Printable

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה