02 באוקטובר, 2013

בראבו ברבדו

ביקור ביקב BRAVDO - כרמי יוסף, הפך לטיול צוהל באווירת "מה יש לנו לחפש בחו"ל? פרובנס זה כאן!"

יש את הטיילנים הרציניים שמארגנים חודש מראש את כל החבר'ה, שולחים רשימת ציוד במייל, מבררים על חניונים, משלימים יתדות למי שצריך וגורמים לכולם להרגיש פדלאות עוד לפני שהאף יוצא מהאוטו. ויש את אלה (נגיד אנחנו), שבשבילם טיול זה במקסימום גיחה לבית הפנקייק המקורי, איקאה ויאללה הביתה לפני הפקקים.

ובכל זאת, כשהגיע תורנו, נולדה הברקה: התחקות אחר המקורות של יקב "Bravdo – כרמי יוסף", וממוקם בשיפולי הרי יהודה, ירושלים ככה – התאים לכולם ולא הצריך אפילו לחפש שקפקפים. מצאנו בוקר פנוי (אם אין לכם חג בשלוף, לכו על שישי), נכנסנו למכוניות ולא עצרנו עד שזיהינו ארומה נעימה של חו"ל. ביקב המשפחתי והמרהיב הזה, עולים ראשית לאולם התצוגה, שומעים הסברים על איך הכול החל כשפרופ' עודד שוסיוב פנה למורו לשעבר – פרופ' בן עמי ברבדו, הציע לממש את הידע שצברו לאורך שנות מחקרם באוניברסיטה העברית בירושלים על גידול גפנים וייצור יין (או, זה דוקטורט!), וביחד הקימו ב-2001 את היקב בלב הכרם של משפחת שוסיוב (בעלת מסורת גידול כרמים של 130 שנה). אנחנו התרכזנו  בעיקר בכוסות שנמזגו מהבצירים האחרונים – כמו קברנה סוביניון, שרדונה, שיראז ובלנדים מעולים – לצד נשנושים של לחם, לבנה וזיתים (שמגדלים כאן במקום).

מבושמים וצוהלים, ירדנו לסיבוב רומנטי בין הגפנים, ראינו את המסחטה, מיכלי התסיסה, קיבלנו רשות לטעום את הענבים שחמקו מהבציר, וכרגיל יצאנו קצת סתומים ("יואו, יש לזה ממש טעם של יין!").

אגב, למקרה שהרעב רק נפתח לכם – 5 דק' נסיעה מהיקב תמצאו את "שביל עיזים", מחלבת בוטיק גבינות עזים חלומית ואדיבה במיוחד במושב טל-שחר הסמוך. שם תוכלו לפתוח שולחן גבינות ויוגורטים מפואר, לבקר את חיות המשק ואפילו לקבל רעיונות להמשך הדרך באזור, כמו סדנאות גיבון ושוקולד. ואם זה לא נחשב לנו טיול – אנחנו עיזה.

סיור ביקב ברבדו, כרמי יוסף – 40 ש"ח לטעימות בליווי לחמים וגבינות (מתקזז ברכישת יין).
פתוח 5 ימים בשבוע, שני-שישי, 11:00-14:00 (שבת סגור, ניתן לתאם מראש גם בראשון, בימים גשומים אנא ודאו שהיקב פתוח), טל' לתיאום ביקורים:  050-2207022 (הדר).

מחלבת ובוטיק גבינות "שביל עיזים"  – מושב טל שחר, ראשון-שישי, 09:00-16:00 (שבת סגור), טל':08-9495964.

 

 

 

פרובנס זה כאן. מרכז המבקרים של יקב BRAVDO

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה