22 במרץ, 2018

בעקבות העוקבים

אם שני עמודי האינסטגרם הבאים לא יגרמו לכם להחזיר עוקב, ואז לקחת את הרגליים ולצאת לדרך - אנחנו לא יודעים מה כן. עונת הטיולים, תעשי איתנו סטורי

אוי לא. שלשום חל היום הרשמי הראשון של האביב, והלילה כבר מזיזים לשעון קיץ (חבר'ה, המחלקות שלכם לא מתואמות). במילים אחרות, מזג האוויר כבר מאפשר, השפעות מאחורינו, ויש ציפייה לא-מרומזת מטעם דיירי הבית שאשכרה נטייל לאנשהוא בשבת הקרובה. מרררד, אין ברירה.

טוב, אז עד שהווייז יעדכן לנו זמנים לחוות החווארים – הכנו בינתיים צידה לדרך: שני עמודי אינסטגרם שמעוררים את בלוטות הנדודים שלנו כמו שאף ערוץ טיולים לא יכול. אל תצאו מטווח הוויי-פיי בלעדיהם:

#1

טיול אחרי צבא אחרי פלמ"ח. נתנאל וסבתא עדנה עושים את המזרח

טיול אחרי צבא, אחרי פלמ"ח. נתנאל וסבתא עדנה עושים את המזרח

שם העמודThe Gran Adventure
ממתי וכמה – פברואר 2018, 12 פוסטים
מה הסיפור – נתנאל חרסון שחי ולומד בשנים האחרונות בחו"ל, קבע לאחרונה להיפגש עם סבתו, עדנה נהרי (ילידת תימן שעלתה ארצה ב-48'), בספרד. אחרי יומיים של שיחות מרתקות וטיולים רגליים מהנים,כששניהם לומדים להכיר זה את זו טוב יותר, הציע הנכד: למה שלא נעשה יחד טיול גדול באמת? אחרי שהסכימה בשמחה, בחר נתנאל את הכיוון – יעדי המזרח (שם טייל בעבר) אבל סימן על המפה נקודות פחות מתוירות, שידליקו את סבתא והעוקבים. וכך בתחילת החודש נולד מיזם מקסים ומרתק בשם The Gran Adventure ("החוויה הגדולה" וגם "חוויית סבתא"), הכולל אינסטגרם עם סרטונים נהדרים, עמוד פייסבוק עם תמונות יוצאות דופן (מתי בפעם האחרונה סבתא שלכם לבשה קימונו פול-און?), ובהמשך גם סדרת רשת, שתתעד את שלושת חודשי המסע המשותף – מסין (עדנה, את גדולה לפחות כמו החומה!), דרך דרום קוריאה, יפן, הודו ועד הפיליפינים. מחכים לסטורי של מחר.
שווה עוקב – כי אם זה לא יעורר בכם חשק לטייל ולבלות יותר עם סבא וסבתא, תשכחו מהירושה.

#2

לטיול יצאנו, פויקה דג מצאנו.  מתוך Orman Lezzetleri

לטיול יצאנו, פויקה דג מצאנו. מנות טבע שגם במטבח מאסטר שף לא מפיקים

שם העמודOrman Lezzetleri
ממתי וכמה – אוגוסט 2016, למעלה מ-200 פוסטים
מה הסיפור – שני חובבי בישול מטורקיה, שמעידים כי מבחינתם "מטבח הוא כל מקום בו יש אש ומים", פתחו לפני שנתיים עמוד בשם "טעמי היער" (בתרגום חופשי מאוד), בו תמצאו כבר עשרות תמונות וסרטונים מגרים וקצרים, המדגימים כיצד לבשל כל דבר שעולה על דעתכם, באמצע הדרך. בעזרת תנור מאולתר, מערבל ידני שהורכב על מברגה נטענת (גאוני!), סכינים וקילומטר של נייר-אלומיניום – מצליחים השניים להרים מנות שף מטריפות (שגם במטבח רגיל לא היינו יכולים) כמו רוטיסרי, דגים, צ'יזבורגרז, קציצות וצ'יפס ביתיים, מרק לחם, חביתת גירוס, תאנים ממולאות, פטריות יער מעושנות, ואפילו פונדנט בננות וטובלרון (מכירים את החידה הפילוסופית – "אם סופלה נופל ביער"?). הכל כאמור מבושל בטבע, בתנאי שטח קשים יותר מהשיש הצפוף שלכם זה בטוח, מצולם בלייב תחת כיפת השמיים – ואז מועלה לאינסטגרם, לפייסבוק וליוטיוב עם הסבר קצר שידרבן אתכם לנסות בפיקניק הבא. על האש, רמה מעל.
שווה עוקב – כי כמה כבר אפשר עם הפיתות-גבנ"צ שהכנו לפנות בוקר לדרך?

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה