23 בנובמבר, 2015

בלי חשבון

עטרה אופק מגלה אוצר בלתי צפוי במחסני ה-VOD שלכם: סדרה לפעוטות שמתקשים לזכור מספרים, שגם מבוגרים ייהנו לצפות בה שוב ושוב. כי יורם זה הגזעי החדש

לפעמים יוצא לי לשבת מול הטלוויזיה בחברת זאטוט בן שלוש וחצי. לא יודעת מה הוא מוצא בי, אבל עובדה שהוא חוזר אלי שוב ושוב. אולי קלט בחושיו המחודדים שקשה לי לעמוד בפניו כשהוא מבקש ממתק בחן שאין שני לו, למרות כל מיני איסורים וחרמות מטעם אגף הבריאות בבית שממנו הגיע. קשה לי גם לסרב כשהוא מבקש לצפות בכל מיני כוכבי ילדים ב-VOD, אף שלעתים אני עלולה לחטוף מהם אקזמה קלה. כשגילינו את "מנישמיקי", כמו שהוא קורא למיקי מוכתר, התמכר הפשוש לכל מופעיה בספריית הילדים החינמית ודרש לצפות בהם שוב ושוב, עד שיום אחד נחשף נציג רשמי ממשפחתו לאחד מפרקי הסדרה והטיל עליה וטו ("תגידי לו שזה בוטל", הורו לי, ומאז הפעוט שואל מדי פעם בתקווה אם "מנישמיקי כבר חזרה").

והנה התגלה במחסני ה-VOD אוצר קטן ובלתי צפוי, ולא בטוח מי נהנה יותר לצפות בו, הגוזל או כותבת שורות אלה. וזה מפתיע, כי "יורם החכם בממלכת המספרים" היא סדרה לימודית לבני הגיל הרך, שנועדה להכיר להם את המספרים מ-1 עד 10 על שמותיהם, סדרם וצורתם – מה כבר יכול להיות פה מרגש? אז זהו, שהסדרה מתרחשת בממלכת המספרים, וגיבוריה הם מלכה שמשוגעת על מספרים, בנה הנסיך יורם החכם, ולצדם מנופפת בחרבּהּ האבירה הנועזת ליבי – ומנגד מתנכלת להם המכשֶפֶת לֶפֶת, אחותה של המלכה, המתלוננת שהיא "לא אוהבת ולא זוכרת מספרים!!" ולכן גונבת את עשרת המספרים המוזהבים מארמון המלכה ומנסה להעלים אותם – לשווא, כמובן. אבל עזבו תסריט ועלילה, הנחמדים כשלעצמם – סוד הקסם לטעמי הוא בקאסטינג המעולה ובמשחק.

בראש ובראשונה נפלתי שדודה מהנסיך היורמי יורם (דן קייזלר), שאמור להיות החנון האולטימטיבי, ואני לא זוכרת מתי ראיתי שחקן שהיורמיות שלו זורחת ככה למצלמה (הוא פותח כל פרק ב"שלומצ'יק!" עולץ שאין דברים כאלה), לבוש במחלצות משי תכולות, כיאה למותק-של-אמא, וכשהוא מלמד את הצופה הקט לצייר כל מספר, קשה להתאפק שלא לרוץ למסך ולצייר יחד איתו. שבתה את לבי כליל גם לֶפֶת המכשפת (פזית מינקובסקי), שאין מרשעת חיננית, יפה ומתוקה ממנה, והיא כזאת חמודה שבמקום לשנוא אותה מתחשק דווקא לעזור לה. תוסיפו להם את ציפי שביט כמלכה שמתפקעת מרוב רגש – אהבתה העזה למספרים, שהיעלמם שובר את לבה, ולבנה "חיים-של-אמא", שלא יוצא לשום הרפתקה בלי נשיקה – ואת האבירה הפמיניסטית האמיצה (דקלה הדר), כשכולם גם מזמרים ומפזזים בכישרון, וקיבלתם 11-12 דקות איכות שבמהלכן הטף אשכרה מפנים את המספרים, על שמותיהם, סדרם וצורתם, וממש לא מתבאס אם הוא מאלה שמתקשים. מעניין לציין שיוצר הסדרה, רני מגר, הוא גם הכותב, הפזמונאי, המלחין והבמאי – תופעה שלא זכורה לי מאז צ'רלי צ'פלין (לפחות בארץ), תקנוּני אם אני טועה!

בכל מקרה, בכל פעם שהגוזל מבקר פה הוא חורש על הסדרה קדימה ואחורה שוב ושוב ולא נמאס לו, ומה אתם יודעים – בינתיים גם לי לא, אדרבא. כאן אפשר להתרשם מעשרת פרקי הסדרה, המומלצת לבני שנתיים וחצי עד חמש.

"יורם החכם בממלכת המספרים" – סדרה לגיל הרך מאת רני מגר – חינם ב-yes VOD (עם דן קייזלר, ציפי שביט, דקלה הדר ופזית מינקובסקי, נהר הפקות)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה