04 במרץ, 2010

בית חם

ביומולדת העגול הבא שיחגוג מי מחברינו (או סתם בכל שבת בצהריים) נשמח לחזור למסעדת הבית בעין חוד וליהנות מכל המטעמים של ספייה הבָּעלַבָתִית

בכל שנה מישהו ממכרינו וחברינו חוגג יומולדת עגול. אלוהים יודע איך, אבל ככה זה יוצא. ואז מתחילים הדיונים: "בואו נעשה משהו מיוחד", "בואו נצלה מושטים על גדות הבניאס", "בואו נעשה פיקניק על פסגת הקילימנג'רו". אבל האמת היא ש: "בואו ניקח נשימה עמוקה ונירגע". לא חייבים להמציא את הגלגל, אפשר ללכת על משהו פשוט ונחמד (ולא, לארגן ערב פטה וזיתים על מסוק זה לא פשוט ונחמד) – וסתם לצחוק וליהנות. כך עשינו לא מזמן כשהזמנו מראש מקומות למסעדת הבית בעין חוד לכבוד יום הולדת של חברה.

שבוע לאחר מכן, מצאנו את עצמנו מתגלגלים עם האוטו בדרך עפר עקלקלה המחברת בין ההוד לחוד, משאירים מאחורינו את הקנבסים ועיסות הנייר המפוסלות. עלינו במדרגות מסעדת הבית העמוסה והצוהלת, ומצאנו את מקומנו סביב שולחן המשקיף לנוף מקסים. הדיל במסעדה הוא שאין תפריט והאורחים מקבלים לשולחן את כל מה שבישלה הבָּעלַבָתִית, ספייה, באותו היום. כך החלו להגיע אל שולחננו בזו אחר זו מנות ערביות מבית סבתא (רק במקרה שגדלתם בחמולת אבו אלהיג'א) ומיני מטעמים שמכניסים את האס במילה אסלי: מרק עדשים גרוסים, במיה עם שום ובהאר, מלוח'יה מצרית, תפוחי אדמה בתנור, סינייה ביתנג'אן בטחינה, ג'אג' מחשי (עוף בתנור ממולא באורז, צנוברים ובהרת) מדפונת בשר כבש, מג'דרת עין חוד ועוד כל מיני.

אכלנו כיד השיח וירדנו לקומת המנוחה שמתחת למסעדה. שם, בינות נרגילה וכריות, הוגש לנו תה וקהווה מהבילים, בחברת תופיני בקלוואה. אבל הפרט הבאמת חשוב בסיפור הוא שמומלץ מאד להזמין מקום מראש ולהשתדל שזה לא יהיה בסוף השבוע. רק כך תוכלו לזכות ביחס אישי ובטיפול צמוד. בתיאבון.

ארוחה במסעדת "הבית" – 90 ש"ח לאדם (אם באים בקבוצה אז המחיר לאדם נמוך יותר, כ-70 ש"ח), יש להזמין מקום מראש
לפרטים נוספים – עין חוד, טל': 04-8397350, 052-4606343

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה