14 בספטמבר, 2011

בין שתי ערים

בלוג איורים בשם "פריז VS ניו יורק" בודק אחת ולתמיד: איפה הייאוש נעשה יותר נוח?

עוד שנים ייקח לנו כדי להחליט לאיזו עיר הכי כדאי לכוון את מאמצי הרילוקיישן שאנחנו חולמים עליו: ניו יורק או פריז. פריז או ניו יורק. האייפל או האמפייר סטייט? בגט או בייגל? המארה או הסוהו? זיהום ממוניות צהובות או מסיגריות של ווג? לא פשוט, לא פשוט בכלל. ויש מי שלקח את ההתלבטות צעד אחד קדימה.

אמן צרפתי מקסים בשם הבלתי אפשרי Vahram Muratyan, פתח בסתיו האחרון בלוג בשם "Paris VS. New York", הנועד לספר את סיפורן של שתי הערים האהובות בעולם, ובעיקר לספור להן נקודות זכות וחובה (כפי שנרשם בכותרת הבלוג "a tally of two cities"), וזאת בעזרת אימג'ים גרפיים יפים המשווים בין פרטים קטנים, קלישאות וסתירות קלאסיקות משעשעות ביניהן. בין עשרות הזוגות המאוירים שעיצב, תמצאו למשל השוואה בין ספלון אספרסו ובין אמריקנו גדול, בין כרטיס מטרו ואחיו התאום מהסאבווי, הגיבן מנוטרדאם מול קינג קונג, גלגל פרומאז' מול הניו יורק צ'יז קייק המפורסמת, סינטרה ראש בראש עם אזנבור ואפילו המשקפיים של גודאר מול אלו של וודי אלן. יש סמלים עכשוויים יותר (הקוביה הענקית בכניסה לאפל-סטור מתחרה בפירמידה של הלובר), יש איקוניים יותר (הפסים הכחולים של גוטייה מול האדומים של ראלף לורן) ויש השוואות שרק מקומי יבין – כמו מזג האוויר, פחי הרחוב, או סנאי עירוני מול הבואש הרומנטי פפה לה-פיו. הסברים קטנים יחכו לכם בראש כל עבודה, ואם נקודת מחלוקת אחת קרובה יותר לליבכם (ע"ע אמלי מול קארי בראדשו) – תוכלו לרכוש אותה כפוסטר, כתמונה ממוסגרת או מודפסת על קנבס, הודות לאתר Society6 (שכבר הכרנו ביניכם פה). מי שבמקרה מזדמן בקרוב לפריז, יכול אפילו לראות (עד 24 בספטמבר) את מיטב העבודות מהבלוג מוצגות בתערוכה, בחלל החנות האופנתית (שהפכה מוקד עלייה לרגל למעצבים) – Colette.

מוראטייה אגב מעיד על עצמו כי הוא "מאהב של פריז – דרך השוטטות בניו יורק" (בתרגום חופשי). ואנחנו (יזיזים של תל אביב דרך הסופ"שים ברמת השרון) יכולים רק להסכים איתו על כל השוואה, להודות לו על רשימת הבעד/נגד המקיפה ולפנטז שכבר יש לנו מיליון נקודות נוסע מתמיד בויזה, שיביאו אותנו עד לג'יי.אפ.קי. או לשארל דה-גול. לא החלטנו.

כל העבודות מחכות לכם בבלוג Paris Versus New York
לרכישת העבודות – לחצו כאן (החל מ-21 דולר לפוסטר)

 

ניסגר על עצמנו בנתב"ג. Paris vs New york (עבודה של Vahram Muratyan ©)

 

[PSGallery=84hddr6pep]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה