18 בפברואר, 2015

בין דודו לזוזו

סיבוב הכרחי לדודים בצפון הוביל אותנו לתערוכה המציצה לסטודיו ועולמו הפנימי של דודו גבע, ומשם למסעדה הערבית הכי מפתיעה במזרח התיכון. כל אחד והברווז שלו

פעם בשנה, אנחנו זורקים כמה חברי משפחה באוטו ונוסעים צפונה לחגוג יום הולדת לדודה בטי שלא מגלה בת כמה היא ("לא היינו נותנים לך יום מעל 74!"). במקום מתנה, הדודה מבקשת תמיד שנלך לתערוכה טובה אחת ומסעדה חדשה שמחובתנו למצוא. והשנה, נדמה שהגענו לטופ (יומולדת הבא בפריז, אין ברירה):

את הסיבוב התחלנו ב"משכן לאמנות עין חרוד", המוזיאון שתמיד מצליח לרגש אותנו, והפעם בתערוכה "דודו גבע, עשר שנים" המציגה דיוקנאות עצמיים ועבודות בטכניקות מעורבות שיצר גאון הסאטירה והקריקטורה שנפרד מאיתנו לפני עשור. בכל עבודה מצאנו הומור ייחודי ופרוע, מהול בהתבוננות אנושית חכמה, והרגשנו כאילו זכינו להציץ מבעד למשקפיו ולהבין לרגע איך דודו ראה אותנו. לצד התערוכה, תוכלו לבקר גם בסטודיו המשוחזר שלו, שהפך לחלק מאוסף המוזיאון הקבוע, וכולל את הספריה הענפה והחומרים שהשפיעו עליו, מתרבות גבוהה ואינטלקטואלית ועד חוברות נמוכות ומעלות חיוך, כלי עבודתו, יצירות שלא נחשפו עד היום, וגם סרטונים וספרים שכתב וכבר אין להשיג. בחדר ליד, התרשמנו מראשי הענק שמפסלת חנה דיין ברשתות ברזל תעשייתיות ובטכניקה בובנאית מרהיבה. מהרו ותפסו ראש.

משם נסענו למסעדת "מגדלנה" הנפלאה בצומת מגדל על שפת הכנרת, של השף יוסף (זוזו) חנא, אמן בפני עצמו, שמצליח לרענן את כל מה שידענו על המטבח הערבי. בחלל רחב ואלגנטי, מחכה לכם תפריט שמשלב מנות טורקיות אסליות בפרשנות מודרנית, השפעות ממטבחים לבנונים-סורים בטכניקות בישול והגשה צרפתית אך על בסיס חומרי גלם מקומיים. בקיצור, כזה עוד לא טעמתם: יש שישברק עשיר בטעמים (כיסוני בצק ממולאים בשר טלה וצנוברים שבושלו ביוגורט עזים) או צלעות טלה מפוחמות (על קרם כרובית, צ'יפס ירקות, שום קונפי וחיטה מעושנת) ועוד מיני צלחות שתפסו את החיך שלנו לא מוכן. הלכנו על סלט שוק טרי ומהמם, לצד ספיחה גלילית שבדיוק יצאה מהתנור וזכתה לזילוף של טחינה מעולה, פלוס טעימה מלבנה (ששכחנו כמה אנחנו אוהבים). לסיום הזמנו חלוויאת אל ג'יבן, קינוח הדגל שעשוי מבצק סולת במילוי ריקוטה עם דבש, פיסטוקים, קדאיף ותותים טריים בצד.

צאו בסופ"ש לסיבוב דומה בין דודו לזוזו הוירטואוזים, ותבינו למה כל אחד חייב איזה דודה בטי משלו בצפון.

התערוכות "דודו גבע, עשר שנים" / "חנה דיין: פנים" (עד אמצע מרץ, אוצרת: גליה בר אור) במשכן לאמנות עין חרוד, קיבוץ עין חרוד, טל': 04.6485701.
מסעדת "מגדלנה", מתחם צומת מגדל (כביש 90, מרכז מסחרי), מגדל, טל': 04.6730064. עמוד הפייסבוק.

 

איפה היינו ומה עשינו. טיול בכנרת, עבודה של גבע, והספיחה של "מגדלנה"


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה