17 בנובמבר, 2019

ביות מלא

לקראת עונת הקינון, מצאנו שתי יוצרות - האחת מעצבת רהיטי עץ ופריטים משדרגי בית, והשניה קרמיקאית וספרית טבעית, ושתיהן מצליחות להרים אותנו לגבהים חדשים של לייפסטייל. אם כבר מתבצרים בבית, שייראה בדיוק ככה

פייר, לא הבנו את הסתיו המאני-דיפרסיבי הזה. אדוני, אם אתה לא בקטע, היית צריך לעדכן לפני שהחלפנו קיץ-חורף בארון, הורדנו פוף מהבוידעם, נפרדנו מהפדיקוריסטית וקנינו מגפיים באורך עד הפופיק. עד שתתאפס, החלטנו להתבצר בבית ולהרים את האווירה עם 2 חנויות משדרגות חיים בניחוח חו"לניקי, אך עם תוצרת שנעשית כל כולה כאן. מתחילים להתכונן – לעונת הקינון:
 
 
#1 סטודיו דפני
אם חשבתם שאתם בזוגיות מוצלחת ומפרה, חכו שתכירו את אלינור ויריב דפני, בעלי סטודיו ונגריית דפני, בהתאמה. אחרי מספר גלגולים מקצועיים, הצטרפה אלינור לנגרייה המיוחדת של בעלה בכרמיאל, מהכיוון המנהלתי-הפקתי. לפני שנתיים, החליטה להיכנס לעובי הקורה – ולעצב בעצמה קו רהיטים לבית, המיוצרים כולם בנגרייה המשפחתית מא' ועד וו (תלייה). אחרי שהיא הוגה ומתכננת כל פריט – אלינור ויריב יושבים יחד להתייעצות טכנית והנדסית, עורכים ניסויים, בונים תבניות ואבי-טיפוס ומבינים מה דרוש לתוצר המוגמר שראתה בדמיונה. כך נולדת לה בכל שנה בסטודיו קולקציה חדשה עשירה ומגוונת, של פריטים לכל חדר בבית: לוחות פג יפהפיים מעץ לתליית כלי עבודה וחפצים, מסגרות מגנטיות לציור מתחלף, מראות חצי-ממוסגרות, ווי תליה בגדלים שונים, קרשי חיתוך, מדפים צפים, מעמדי תכשיטים משולבים על מראה למדידה, ועוד. הכל באיכות ובגימורים בסטנדרט אולטרה-גבוה, תוך חשיבה פרקטית חכמה. כך למשל, על קו מתלים ארוך ואלגנטי תוכלו "להלביש" גם מדפון לעציץ או לתמונה; מנורות הקריאה כבר משולבות בתוך מדף-ספרים; בלוח פג אחר ניתן לשחק עם מיקום הווים לפי הצורך והעומס; ובסולם נתלה על קיר – אפשר להזיז את המדפים לגובה הרצוי. אלינור מספרת שהרעיונות נולדים מצרכים שלה או מבקשות אישיות, וחלקם ניתנים להתאמה לפי הזמנה – כמו למשל לוח פג בגודל קיר שלם שייצרו לאחרונה. תנסו, הכל תלוי.

סטודיו דפני – החל מ-55 ש"ח למסגרת לתמונה מתחלפת
להשיג בחנות אונליין. פרטים באתר, פייסבוק, אינסטגרםנגריית דפני בכרמיאל)

אתם כבר תמצאו תירוץ. סטודיו דפני (צילום ימין: ענבר הלפרין; שמאל: רותם רוזנאי)

אתם כבר תמצאו תירוץ. סטודיו דפני (צילומים: רותם רוזנאי)

 

כמה יפה, ככה חכם. מדף עם מנורת קריאה (צילום: רותם רוזנאי); לוח פג עם ווים זזים (צילום: ענבר הלפרין)

כמה יפה, ככה חכם. מדף עם מנורת קריאה (צילום: רותם רוזנאי); לוח פג עם ווים זזים (צילומים: ענבר הלפרין)

 

מראה מראה שעל הקיר, את הכי יפה בעיר. מראה עם מדף; מדף "מתלבש" על מתלה (צילום: ענבר הלפרין)

מראה מראה שעל הקיר, את הכי יפה בעיר. מראה עם מדף; מדף "מתלבש" על מתלה (צילום: ענבר הלפרין)

#2 MUDMADE

    טבעי שתאהבו. צלחות בעבודת יד של רותם כהן, MUDMADE (צילום: איה וינד)

טבעי שתאהבו. כלים מהממים בעבודת יד של רותם כהן, MUDMADE (צילום: איה וינד)

מתברר שבינינו מתהלכים אנשי רנסנס ברוכי כשרונות ומעשים, שרק צריכים לסמן לעצמם כיוון – ופוף! הקסם מתרחש בין אצבעותיהם. כזו היא למשל רותם כהן, שלמדה ב"בצלאל" אמנות פלסטית במשך שנתיים, עד שהחליטה לעבור ללמוד את רזי עיצוב הבמה (אצל רקפת לוי), בנתה תפאורות, תלבושות ואביזרים לסרטים ולסדרות. בהמשך התמחתה בעיצוב בובות ריאליסטיות (של בעלי חיים ואנשים), עד שהחליטה להרים ידיה מהתחום המרגש אך תובעני הזה – ולהשקיע אותן בחומר אחר. יותר נכון – בחימר אחר. אחרי שעברה שיעורים וסדנאות קרמיות (ב"בית בנימיני"), פתחה לפני 4 שנים סטודיו (שעבר לכרכור), אשר חציו משמש אותה ליצירת כלי חימר מופלאים ומגוונים, וחציו – כמספרה טבעית, בה היא מספרת ללא שימוש בחומרים כימיים ופוגעניים. ובשני התחומים, כמו תמיד, כל דבר שהיא מעצבת ומפסלת בשקדנות, דייקנות ובעבודת יד רגישה, אינו יוצא לעולם זהה לחלוטין למשנהו. וזה כל היופי. יש לה צלחות, כוסות, וואזות, כלי קיבול שונים, ספלים, מגשים, תחתיות, קערות, ועוד. על חלקם דוגמאות עדינות של נוף אורבני, דמויות או קווים ומשבצות; חלקם בוהקים מלובן; וכולם עוברים שריפה כפולה, עמידים במדיח, במיקרו, בתנור ובעלי תו תקן בטיחותי (ללא עופרת). רותם מספרת שמה שמסקרן אותה הוא לחקור את ריבוי התהליכים שה
חומר עובר כדי לגלם את סך כל הלישות, הלחיצות והאנרגיות שהיא מתעלת דרכו הלאה, עד לחיבור עם המחשבה והשימוש שתחליטו להעניק לו. בואו לבחור לכם גלזורה וגם פריזורה חדשה.

כלי קרמיקה של MUDMADE- החל מ-45 ש"ח לכלי לנרות
להשיג בחנות האונליין. פרטים בפייסבוק, אינסטגרם (לקביעת תור במספרה הטבעית – "בקיצור – מספרה ביתית")

החיים יפים בשחור-לבן. MUDMADE (צילומים: איה וינד)

החיים יפים בשחור-לבן. MUDMADE (צילומים: איה וינד)

 

מוציאה מהבוץ. MUD MADE, בעבודת יד של רותם כהן (צילום: איה וינד)

מוציאה מהבוץ. MUDMADE, בעבודת יד של רותם כהן (צילום: איה וינד)

 

 

לא חוזר, חלילה. פריטים בעבודת יד, MUD MADE (צילום: איה וינד)

לא חוזר, חלילה. כלים בעבודת יד, MUDMADE (צילום: איה וינד)

 

 

נו מאמי, תזמין את ההורים שלך. ואזה מקומטת, כלי אוכל והגשה (צילום שמאל: איה וינד)

נו מאמי, תזמין את ההורים שלך. ואזה מקומטת, כלי אוכל והגשה (צילום שמאל: איה וינד)

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה