30 במאי, 2011

בטברנה

ניר פלר ממשיך במסע הבישולים שלו ביוון, והפעם: כל הדרך משוק הדגים של מיקונוס ועד לשולחן ערוך עם צלחת קרוסטיני ושעועית לבנה

מיקונוס היא אחד מהמקומות היפים בהם הייתי, צוקים פראיים וטרשיים הנושקים לים כחול וצלול שבעונה זו מכוסים בכלניות, חרציות ושאר צמחים המדיפים ניחוח משכר ועליהם ניצבות וילות לבנות עם פינות מעוגלות. העיר העתיקה יושבת על נמל עתיק וציורי, ובנויה כולה כמבוך של סמטאות צרות ומתעקלות ששוקקות חיים עד השעות הקטנות של הלילה. יחד עם הפשטות הפסטורלית הזו תוכלו למצוא חנויות של מיטב המעצבים, אפילו של "הרמס" ואינסוף טברנות ומסעדות.

בשמונה בבוקר נפתח שוק דגים קטן ומרשים בנמל, שלצידו על הרצפה, רוכלים מציעם את ירקות ופירות העונה. בדרכי אליו בין הסימטאות שהדיפו את ניחוחות הבוקר הבינלאומיים, לחם שיצא מהתנור וקפה – פגשתי זקנה שהובילה חמור ועליו שקים מלאים בכל טוב. קניתי סלקים קטנטנים, ביצים קטנות, וארוגלה. כשהגעתי לשוק מצאתי שני לובסטרים חיים שהגיבו בעצבנות למגע ידי ונשפו ורשפו קולות מלחמה, תמנון ששמונה זרועתיו התפתלו על השיש הלבן בחוסר שביעות רצון ושתי פארידות יפהפיות. חזרתי אל הווילה עם השלל הרב, מרוצה עד מאוד מפוסידון שחנן אותי במזל גדול. זה לא המקום להרחיב את הדיבור על מה עלה בגורלם של הלובסטרים והתמנון בכיור המטבח. אבל באותו הערב הכנתי קרוסטיני של שעועית לבנה גדולה שהתבשלה כל הלילה במים מינרלים, שמן זית, מרווה ושום שהונח על ארוגלה בצלחת של דולצ'ה וגאבנה.


מתכון לשעועית לבנה

מצרכים:

חצי קילו שעועית לבנה מסוג לימה  – כדאי לקנות אצל חבשוש ברחוב החלוצים בתל אביב.

מים מינרלים
מרווה
שום
פלפל ירוק חריף חתוך לחתיכות

1. להשרות את השעועית לילה שלם עם הרבה מים.
2. לסנן את השעועית ולשים אותה בסיר כבד עם מים מינרלים עד כדי כיסוי, לצקת שכבה של כסנטימטר וחצי שמן זית מעל המים, להוסיף מרווה שום ופלפל חריף ולא להגדיל ראש ולהוסיף בטעות מלח!
3. להביא לרתיחה לכסות בנייר אפיה ובמכסה של הסיר ולהכניס לתנור בחום של 110 מעלות ללילה שלם – כשמונה שעות. עכשיו הוסיפו מלח וערבבו.

כדי להכין קרוסטיני קלו פרוסת לחם ישן מרחו אותה בשום וצקו מלמעלה את השעועית הלבנה, אפשר להוסיף ארוגלה.

את הצלחת הזו לא שוברים אחרי ה-יאסו. שעועית לבנה על צלחת דולצ'ה וגבנה

 

 

וזה מה שיצא מהסלקים הקטנים

 

 

 

מנוחת השף. על החוף במיקונוס

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה