25 ביולי, 2019

בחזרה לעתיד

כבר שני עשורים וחצי שנעמה בצלצל מעצבת פריטים על זמניים ששואבים השראה מהמאה הקודמת, אך יישארו רלבנטיים גם בגלגול האופנתי הבא

יש לנו בארון חצאית אחת בגוון אדום עגבניה רותח, שמגיעה עד הברכיים, עם קפלים יפהפיים בחזית ורוכסן נסתר מאחור. לא משנה לפני כמה שנים קנינו אותה, כמה מידות מאז עלינו או בכמה סטוריז כבר נתפסנו ממחזרים אותה – אין שום סיכוי שניפרד. כי גם היא, כמו כל דבר שנעמה בצלאל מעצבת, אולי שואב השראה מעשורים קודמים – אבל תמיד מעניק פרשנות עכשווית שנשארת רלבנטית ועל זמנית גם שנים קדימה. זכינו בקפסולת זמן.
 
כבר שני עשורים וחצי שהיציבות שלה, האווירה והקצב השפוי שהיא מציעה – בועה נדירה בעולם של פאסט-פאשן – מעניקים את הריטלין המרגיע שכל גרדרובה בעלת הפרעות קשב וריכוז צריכה. חמושה בתואר לעיצוב אופנה מ"שנקר", פלוס משיכה מילדות למלאכות תפירה, רקמה וסריגה שספגה מאמה בבית – צללה נעמה בטבעיות אל התחום ועבדה תחילה כמעצבת שכירה. כעבור שנה, כבר הרגישה צורך בחיבור אמיתי יותר ליצירה, הקימה סטודיו עצמאי בביתה וממנו שיגרה פריטים לבוטיקים. ב-1993 ייסדה מותג רשמי תחת שמה, שהפך עם הזמן לבית אופנה מוביל בן 6 חנויות מהממות ברחבי הארץ; המשמשות גם כפורטל למנהרת זמן אופנתית, ובעיקר – תחנת חובה בדרך לכל אירוע, חג, דייט או ראיון עבודה: כל פריט פה מסוגנן כאמור באופן נוסטלגי, נקי וקלאסי, מתכתב עם מה שהלך בין שנות ה-20 ל-70 של המאה הקודמת, ומצליח להפוך את הרטרו לדבר הכי נכון ומעודכן. הודות לצבעוניות עזה, ניחוח אירופאי ושילובים מגניבים (שכל היפסטר חושב שהוא המציא ראשון); חוסר פחד מטקסטורות והדפסים ססגוניים (מי ביקשה טופ חתולים?), גזרות תקופתיות והרבה רומנטיקה נאיבית לא מתנצלת. כך שאין סיכוי לפספס את כתב ידה הייחודי, שזיכה אותה בהערכה ושבחים לאורך השנים, והשפיע על דורות של נשים, שעד היום מחזיקות כמונו בארון נכסי-צאן-בצלאל, שיישארו קולעים ומדויקים גם בגלגול האופנתי הבא שלכם.
 
העונה, תחת הכותרת SUMMER FESTIVAL, אפשר לתפוס למשל חצאיות עם כיסים או סרט פפיון גדול; חולצות בגזרות קרובות לגוף, עם צווארוני בייבי או בקשירת עניבה צרפתית; ג'קטים, קרדיגני-מזגן ועוד; והכל מפסטיבל של בדים בהדפסים גיאומטריים, בוטניים או של בעלי חיים, שנעמה מוצאת או מייבאת במיוחד, ואז תופרת כאן ברמת גימור גבוהה עד הכפתור האחרון. לאלו נוספו השנה אקססוריז כמו קייסים למשקפיים בהדפסים תואמים לליין (כולל המטלית שבפנים!) ואפילו מוצרי טיפוח בניחוחות משלימים. מי ישקיע בכם ככה בשופינג בתאילנד, מי?

מי שמחפשת יותר גלאם לערב – שתתמודד עם מגוון שמלות הסאטן הנקיות והמבריקות שעיצבה, המדגישות את אורך הגוף, הודות לשסעים עמוקים, סגירות קולר גבוהות ועיצוב מחטב מתחת לקו החזה. כך שכל אחת יכולה למצוא את עצמה בקלות, לשלב וליצור לוקים שונים בסקאלה רחבה (שבין לבּורנטית שיקית ליוטיוברית אקטיביסטית). בקרוב, נעמה מספרת, תתחיל לחשוף מקולקציית סתיו-חורף החדשה, בה סריגים מקוריים, אאוטפיטים לחגים ופריטים שיוצרים יחד את הסיפור הבצלאלי. זה שנמשך מאז – ולתמיד.

קולקציית הקיץ של "נעמה בצלאל" – עכשיו עד 50% הנחה; החל מ-185 ש"ח לחולצה
להשיג בחנות האונליין, באתר הרשמי, בחנויות הרשת ברחבי הארץ. פייסבוק, אינסטגרם

 

לבושה למזגן במשרד. קרדיגני-קיץ וצבעוניות מזוהה, נעמה בצלאל (צילום: ליז כדר)

גם אני בוגרת בצלאל. קרדיגני-קיץ, הדפסים וצבעוניות מזוהה (צילום: ליז כדר)

 

גלאם שיק. מתוך מחלקת שמלות ערב, קיץ 2019 (צילומים: ליז כדר)

גלאם שיק נצחי. מתוך מחלקת שמלות ערב, קיץ 2019 (צילומים: ליז כדר)

 

הסוד הוא בשילוב. טופים פרחוניים והדפסים משמחים, נעמה בצלאל

היום אני מורה לצרפתית, מחר היפסטרית. אינסוף שילובים משמחים, נעמה בצלאל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה