19 במרץ, 2015

בחור מדליק

חנות המנורות של אריה אפרים בלב תל אביב היא אוצר בלום של גופי תאורה שווים במראה רטרו ונקי. ירושה מסבתא? אל תחכי לנו ערה

חברה טובה עזבה לא מזמן את מרכז העיר, קנתה קרקע קטנה, תיכננה, לקחה קבלן ובנתה בית חדש ויפה (חג שני אנחנו אצלך גברת!). והאמת? יש לנו תחושה שכל המוב הזה התחיל רק בשביל שיהיה לה תירוץ להיכנס סופסוף לחנות המנורות הצבעוניות באבן גבירול בתל אביב, ולהזמין שם את כל הקולקציה. צודקת.

אפילו אנחנו, שיש לנו בקושי תוכניות להחליף נורה במסדרון, אוהבים לעבור ליד חלון הראווה המהפנט של "קטורה", חנות גופי התאורה הקטנה והמדליקה (תרתי משמע) של אריה אפרים, ולהוציא לעצמנו את העינים. בכל פעם אנחנו נמשכים כמו איזה עש נודניק להיכנס פנימה, ללטף אהילים, לברר על מנורות קריאה ("זה מספיק אור לבהייה בוואטסאפ?") או סתם להתנדנד כמו סיה מהשנדליר. אחרי שאסף בקדחתנות ענתיקות ומנורות עתיקות, החליט אריה להתחיל לייצר אותן בעצמו. מאז וכבר 20 שנה שהוא מעצב ומפרזל גופי תאורה במראה קלאסי ונקי, בעיקר מזכוכית שהוא מקבל מספרד אבל גם מפליז או נחושת ועוד חומרים טובים, והכל במראה של "זה? סבתא אמרה לי שאני יכול לקחת. אני נכד מועדף".

והמבחר מסנוור: יש מנורות תקרה, מנורות קריאה, מנורות צמודות לקיר או עומדות על הרצפה, גבוהות ומרשימות או קטנות ממתכת מחוספסת, בלוק עכשווי או דווקא רטרו שיק, ועוד. אם אחרי שתעברו על כל זה, בכל זאת תרצו להזמין מנורה בהתאמה אישית (הי, אתם יותר נודניקים מאיתנו!), אריה ישמח לסייע ולפרזל לכם במיוחד. ואם רק רציתם לדעת מאיפה אנשים משיגים מנורות שוות גם בלי ירושה – הנה, הרגע הדלקנו לכם נורה.

גופי התאורה של אריה אפרים – החל מ-195 ש"ח
"קטורה" (לשעבר בגבעתיים), אבן גבירול 179 ת"א. שעות פתיחה משתנות, נא להתקשר מראש: 054-6201113 (אריה)

סיה, לכי על זה. "קטורה" חנות המנורות של אריה אפרים


 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה