10 בדצמבר, 2012

בזמן הזה

עטרה אופק ממליצה לחלק דמי חנוכה גם לגדולים, כמו ספר השירה של נעם פרתום, או הסמי-אוטוביוגרפיה של דורון נשר, או פנינה לניו-אייג'רים של אורי לוטן. מגיע לכם

#1

"מתנשקת עם עצמי במראה
"
אח, איזו משוררת. ספר שימיס גם סרבני שירה מושבעים ויראה להם מה אפשר לעשות בשורות קצרות. נעם פרתום לשה את העברית לכל הכיוונים, משפריצה אותה ברגש לעומק ולגובה, לוקחת אותנו למסע אמיץ וחושפני בתוך הלב שלה, על פני הגוף שלה, סביב קרוביה ואהוביה ושנאותיה, ואי אפשר שלא לעוף איתה. מתנה נפלאה במיוחד למתבגרים (בכל גיל).

"להבעיר את המים באש" – מאת נעם פרתום (הוצאת חרגול ועם-עובד, 189 עמ', מנוקד) – 78 ש"ח (או 54.60 ש"ח באתר ההוצאה).

 

 

#2

שיהיה בריא

דורון נשר, איך שהוא יודע לכתוב. בימים אלה הופיעה מהדורה מחודשת של ספרו החצי-אוטוביוגרפי על ילדותו ברעננה: גלריה של טיפוסים משנות ה-50 וה-60 בישראל הקטנה של פעם, מתוארים בחן ובסלחנות ובתמימות של ילד, עם דרמות משפחתיות קטנות וגדולות, סודות ושקרים. תענוג לקרוא ולהיזכר ולהתפעם ולהתמלא חלחלה וחמלה. איזה כיף שבקרוב ייצא ספרו השני.

"אחד מרעננה" מאת דורון נשר (הספרייה החדשה, הוצאת הקיבוץ המאוחד, 224 עמ') – 75 ש"ח (30 ש"ח בבוקספר).

 

 

 

#3


נס קטן היה שם

אורי לוטן ז"ל היה ידידי הטוב מאז שהיינו חיילים בגל"צ, ועם מותו הטראגי הסתלק מחיינו גם אחד הכותבים האינטלקטואלים והחריפים ביותר על תרבות המוסיקה והניו-אייג'. חבריו ומוקירי זכרו אספו את טוריו המשובחים ב-nrg לספר נפלא, שהוא חובה לכל אדם שרואה עצמו כבן תרבות. אין כאן תחקיר היסטורי מיובש אלא סיפור מרתק, מצחיק ומחכים, מפי תייר רוחני משכיל ועמוק להפליא, שהיה עד לחלק מהתהליכים ופגש אישית חלק מהדמויות שעיצבו את התקופה. אל תחמיצו.

"יש חדש במערב – תולדות הניו-אייג'" מאת אורי לוטן (הוצאת מדף, 261 עמ') – 88 ש"ח, 70 ש"ח בדרך גוף (או 20-30 ש"ח באתרי משומשים ברשת).

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה