02 ביוני, 2015

בואו לקטוף פטל

עטרה אופק מזמינה אתכם לתמוך במיזם מרגש של אסופת זיכרונות תל אביביים, ויש עוד ספר קומיקס שיגרום לילדודס לעשות בתחתונים (או בחיתול) מרוב צחוק

יששש, עברנו כבר את רבע הסכום! אבל זה עוד לא מספיק, וקצת מפחיד אפילו: מה יהיה אם המיזם הזה לא ישיג את הסכום הדרוש? והרי יש בו כותבים וכותבות כל כך מצוינים (וגם אותי, שקטונתי) שכתבו סיפורים יפים ומרגשים שקרו באמת על תל-אביב של ילדותם, ושתי עורכות מצוינות שהגו ואספו וטרחו ועודדו, וכמה יפה ומרגש הרעיון וכמה מבטיחים ויפים העור והגידים שהוא קורם, אבל רק התמיכה שלכם תוכל לעזור להוציא את החלום מהכוח אל הפועל. אז לא תתמכו?

אה, רגע, אולי כדאי להסביר במה מדובר: בימים אלה הולך ונרקם כתב-עת חדש, שכולו מבוסס על זיכרונות: סיפורים שהיו באמת. ומה יותר מעניין מסיפורים שקרו באמת, ועוד של אנשים יודעי כתוב, וביניהם כאלה שאתם ממש אוהבים את כתיבתם? אל תענו לי. לכתב-העת יקראו "פטל" והגיליון הראשון שלו יוקדש לזיכרונות ילדות מתל-אביב, מאת כותבים שגדלו בה או רק הגיעו לביקור, כמוני. המייסדות והעורכות הנועזות הן אביבית משמרי ומירי שחם, כותבות מוכשרות ומשובחות בפני עצמן, שזקוקות למימון-המון כדי להגשים את החלום הזה. התוצאה תהיה ספר יפהפה של 100 עמודים בכריכה רכה שיגיע אליכם ישר הביתה, בהפקה מוקפדת ועל נייר איכותי, עם פרוזה מהחיים שנכתבה במיוחד לגיליון, וכאן אפשר להתרשם טיפונת מהתוכן.

יש כל מיני אופציות לתמיכה, ומובן שגם קניית עותק אחד תבורך, אבל בחיאת – עזבו רגע את כתב-העת – יש לכם פה מציאה פרועה, לדעתי: הצעה לסדנה קבוצתית בלתי-נשכחת לכתיבת זיכרונות לחבר'ה בעבודה, במשפחה או בין חברים, לא תיקחו? בתור מתנת יום הולדת אפילו, שלא לדבר על סדנת פרימיום משעשעת ומלכדת למקום העבודה, והכל בגרושים, בעיקר אם החברים מתחלקים ביניהם, מה גם שסכום התמיכה ייגבה רק אם הפרויקט יצליח להגיע לסכום היעד, והדרך עדיין ארוכה היא ורבה. גם מודעת עמוד בכתב-העת העתידי לא תזיק. כל הפרטים כאן, כולל סרטון קטן וחמוד. ותודה מראש, אתם נהדרים.

"פטל – זכרונות ילדות מתל-אביב", כותבים (לפי סדר א"ב): עטרה אופק, לאה איני, שולמית אפפל, מרית בן ישראל, יונתן ברג, אילנה ברנשטיין, חלי גולדנברג, איתן גלס, גלית דיסטל אטבריאן, מאיה הפנר, נטליה ויזלטיר, עומר ולדמן, יואב כ"ץ, אביבית משמרי, שהם סמיט, נאוה סמל, נעם פרתום, דקלה קידר, מירי שחם, דורית שילה – 30 ש"ח לגיליון בפורמט דיגיטלי ואופציות תמיכה נוספות באתר הדסטארט

 

 

סופג הכל

צריך מגבונים? "הרפתקאות חיתול-על" - דאב פילקי

צריך מגבונים? "הרפתקאות חיתול-על" – דאב פילקי

אהבתם את קפטן תחתונים? בעצם מה זה משנה אם אהבתם, הילדים שלכם אהבו? טוב מאוד, וכאן פירטתי בדיוק למה. מדובר בסדרת ספרים מתגלגלת שיוצריה הם כביכול שני ילדים שובבים, וכעת הופיע עוד אחד בסדרה (אחרי "אוק וגלק" שלא קראתי, אבל שמעתי שהוא חמוד לא פחות מקודמיו), כשהפעם ירדו היוצרים מהתחתונים לחיתול, ואף למטה מזה – אבל לא אחטא פה בספוילרים שעלולים להבהיל את נפש ההורים הרגישה, חלילה! אומר רק זאת: הילדים שלכם יצחקו וייהנו מחוויה שאינה כוללת מסך כי אם קריאה בדפים כרוכים, לא ייאמן, כפי שא', הילדון האהוב עלי (אוטוטו 10), ויתר למראהו על צפייה בטלוויזיה ובילה איתו שעה של צחקוקים. מדי פעם יעלו מהספה גם קולות רשרוש משונים? אל דאגה, זו רק דפדוּפוֹרָמָה – פטנט מלבב של דאב פילקי שמאפשר לקורא הצעיר ליצור מיני-אנימציה בעזרת דפדוף זריז, ויש לא מעט כאלה לאורך הספר. התרגום יצירתי ומבריק כרגיל, ובסוף יש גם הוראות איך לצייר את הדמויות שבספר, אז הכינו נייר וכלי כתיבה בהישג יד לקהל היעד הפרטי שלכם. לבני 7-11.

"הרפתקאות חיתול-על", סיפור בקומיקס מאת דאב פילקי (מאנגלית: ארז אשרוב, הוצ' כנרת, 128 עמ', מנוקד) –   49 ש"ח באתר "המגדלור" (במקום 54 ש"ח מחיר מלא)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה