08 בספטמבר, 2011

בא לשכונה בגט חדש

חנות הלחם השכונתית Panya גאלה אותנו מהפיתות הקפואות שרובצות אצלנו בפריזר

בניגוד לנאמנות למספרה או לשיננית טובה, לא צריך הרבה כדי לשכנע אותנו לבגוד באופה מהסופר ולבדוק בולנז'רי חדשה. כשזה מגיע לפחמימות, אנחנו לא נאמנים לכלום. תנו לנו לטעום מאפים חדשים מארץ רחוקה, עוגת שמרים שלא הכרנו ואופציות מרגשות לסנדביץ' טעים – ואנחנו שם. ואכן, שתי שניות אחרי ששמענו על חנות לחם שכונתית חדשה ליד הבית –  היינו שם.

Panya, "מאפייה" ביפנית (וגם "פאן" – לחם בספרדית) היא הבייבי של רעות, בת לאמא שניהלה בית קפה במשך 12 שנה, והושפעה ממנה לא מעט. רעות שהתגוררה שנה ביפן, חזרה לארץ לא מזמן והחליטה לפתוח מקום קטן משלה, בו תמכור לחמים ותוצרת טרייה מתחלפת של קונדיטורים עצמאיים. אחרי חיפושים ובירורים, התאהבה רעות באזור ובתושבי הצפון הישן של תל אביב והקימה לפני 3 חודשים בית קפה ובולנז'רי מקסים ואינטימי, אותו עיצבה בהשראת חנות לחם קטנה שאהבה לבקר בה ביפן. על המדפים היפים מצטופפים בוקר-בוקר מיני לחמים ממאפיות כמו "אסף ארטיזנל" או "לחם קמה", מאפים מלוחים ומתוקים כמו בריוש שוקולד-חלבה, דייניש גבינה, קרואסוני שקדים, בקלוואה בלקנית בעבודת יד ועוד תופינים משמחים. רעות שאוהבת לחדש ולהפתיע את הלקוחות, מכינה בכל יום סנדוויצ'ים משתנים במקום, ומוסיפה מוצרים משלימים כמו ריבות, עוגיות נשיקה, ממרחים, סינרי מטבח, שמן זית מכפר מע'אר, סוכריות מקל-סבא, עוגות שוקולד עם סוכריות צבעוניות של פעם, או פאי שוקולד אישי שאפשר להביא למי שאוהבים באמת. אבל שיא האושר נמצא באוסף עוגות השמרים הביתיות מאוד, שבא ליישר וליישר אותן עד מחר: יש שוקולד, פרג, תפוחים, חלבה ואגוזים.

רעות שמקפידה להציע מוצרים בריאים מספרת כי כל קולקציית הלחמים בחנות – שיפון 100%, כוסמין אורגני, חמוציות ואגוזים, פרג-פקאן, כפרי-צרפתי, שאור זיתים ועוד – עשויים על בסיס מחמצת ויש אפילו עוגיות בריאות טעימות למדי. לסיכום, ועד להודעה חדשה – יש לנו רומן עם הלחם החדש בשכונה.

בית קפה וחנות לחם שכונתית – לחמים – 16-22 ש"ח, קפה 10-12 ש"ח, עוגות שמרים 35 ש"ח.
Panya, אבן גבירול 165, טל': 03-6428066

 

 

לחמים, מגבות יפות וכל מה שאנחנו רוצים במטבח. Panya (צילום: רעות גלעד)

 

 

[PSGallery=7v5uyom172]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד באופנה